Gå til innhold

textur krøll under overklokking


Gavekort

Anbefalte innlegg

jeg prøvde å overklokke mitt XFX 6600GT, ikke mye bare fra 400MHz til 500Mhz, men da jeg skulle spille kom det grønne flekker på texturene, jeg skjekket temperaturen og den var fin(60'c), men det samme skjer hvis temperaturen overstiger 120'c (da vifta stoppa) hvorfor skjer dette?? :confused:

 

Har prøvd med spillene: oblivion, X3 og GTR2 (de virker fint uten overklokking)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å overklokke frå 400mhz til 500mhz er ganske mykje da, i vertfall ein god del, spesielt utan ekstra kjøling.

 

Nå seier du ikkje om det er core eller memory du har overklokka. Dersom du har overklokka memory, evt både memory og core så vil eg seie at det er stor sjanse for at problemane skyldes for høg memory clock. Da er det berre å klokke ned, og godta at du ikkje kan stille det høgare; i vertfall utan å modifisere kortet.

 

Kan nevne at eg får same problema med mitt 9800PRO kort, som begynner å få grønne ruter i teksturane ved høg memory clock. Dette kortet tok også litt skade av det, og no er det ofte antydninger til feil på teksturene sjølv ved lågare clock.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Hadde et nVidia 6800 Ultra før, og hadde nesten samme problemet der, teksturtrøbbel etter klokking av både minne og kjerne. Det virka som noen deler av bildet ble dratt nedover og på en måte bare fortsatte ut av bildet.. :ermm:

Tror også dette kortet tok litt skade av det, for synes jeg husker at det ble ganske ustabilt etter klokkingen... :dontgetit:

 

Forresten, 400MHz til 500MHz er vel ganske mye ja, uansett om det er kjerne eller DDR-minne det er snakk om, da effektiv minnehastighet blir 200MHz høyere (800MHz - 1GHz)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...