loketing Skrevet 10. februar 2007 Skrevet 10. februar 2007 (endret) Går det an å få med 'navnet' på et array sånn helt enkelt? Skal se om jeg klarer å forklare hva det egentlig er jeg spør om: $EnEllerAnnenVariabel = array('foo', 'bar'); $EnAnnenVariabel = 'foo bar'; Dump($EnEllerAnnenVariabel); Dump($EnAnnenVariabel); function Dump($var) { -> her jeg trenger hjelp.. <- echo "<pre>\n"; var_dump($var); echo "\n</pre>\n"; } Det er ca sånn jeg kommer til å bruke det, og da vil jeg det skal se ut ca sånn her: $EnEllerAnnenVariabel: array(2) { [0] => string(3) = "foo" [1] => string(3) = "bar" } $EnAnnenVariabel: string(8) "foo bar" (Det over skal forestille preformattert tekst) Vet ikke helt om jeg klarer å gjøre meg selv forstått, men det eneste jeg egentlig trenger hjelp til, er å få opp 'tittelen' på variabelen. Kan få bruk for dette, siden jeg kommer til å bruke denne funksjonen opptil flere ganger på en side, når jeg tester nye funksjoner o.l. Sikkert et unødvendig langt innlegg, men er det noen som har noen idéer? -loketing Endret 12. februar 2007 av loketing
Gjest Slettet+142 Skrevet 10. februar 2007 Skrevet 10. februar 2007 (endret) er jeg trøtt som ikke forstår hva loketing mener? edit: trøtt, sry prøv å se på denne funksjonen.. ser ut til at den kanskje skal virke Endret 10. februar 2007 av Slettet+142
Gjest Slettet+142 Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 tror han mener at hvis en kaller en funksjon som dette: function( $argument1, $argument2 ); at han i funksjonen skal kunne få vite at variabelnavnet som ble brukt for å fylle argument 1, var "$argument1" og det samme med argument 2.. så den koden over f.eks kunne skrevet ut: Argument 1 sitt variabelnavn var/er "$argument1"!Argument 2 sitt variabelnavn var/er "$argument2"! har sett på http://www.php.net , men jeg finner rett og slett ikke noe som hjelper for dette...
loketing Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Skrevet 12. februar 2007 Endte opp med å bruke dette: function Dump($var) { if (key_exists($var, $GLOBALS)) { echo "<pre>$$var:\n"; var_dump($GLOBALS[$var]); echo "\n</pre>\n"; } else echo "<span class='error'>Ingen variabler med navnet <em>$$var</em>!</span>\n"; } Det funker helt greit, eneste er at jeg må skrive variablen sånn: 'varname', i stedet for sånn: $varname når jeg bruker funskjonen, noe som er litt drit når jeg har sånn auto-complete på alle variabler. Men hey. Det funker, i det minste. Noen som har noen gode idéer til oppgradering eller endring? Og ellers tusen takk for hjelp, forresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå