Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen virker ikke etter kabinettbytte


Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg har en pc bestående av:

Asrock 939 Duel SATA2 hovedkort

Amd prosessor

Club3D nvidia geforce 6600 GT 128mb skjermkort

80gb harddisk

 

PC-en er ca 2 år gammel. Har oppgradert med nytt hovedkort/Prosessor nå i sommer, skjermkorte for 1 år siden.

 

Problemet kom etter at jeg skiftet kabinett. Når jeg slår på pcen etter kabinettbytte så får jeg ikke opp noentingen på skjermen.

Pc-en fungerte helt greit før jeg bytta kabinett, har sjekket at alle kabler står der de skal og alt sånn. Skjermen virker som den skal. Har prøvd den på den andre maskinen, og har prøvd den andre skjermen på denne PC-en. Ingentingen virker.

 

 

Jeg har lurt litt på om det kan ha noe med master/slave koblingene mine, men jeg har testet ut omtrent alt som finnes av slikt. Både de som står på hardsiken, og de som står på en gammel lapp jeg har.

 

 

Statisk elektrisitet... Jeg «tømte» pc-en for strøm før jeg begynte og sjekket for statisk elektrisistet i meg, så jeg tror ikke det er det, men jeg brute ikke anti-statisk armbånd.

 

Jeg kan ikke huske å ha innstalert noe før bytte av kabinettet.

 

 

Skjermen kommer ikke opp. Er rettåslett «no signal».

 

 

Håper på raskt svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En feil som dukker opp av og til er feilplasserte avstandstykker. Det er forskjellig antall og plassering på forskjellige hovedkort, og hvis man tar ut et hovedkort og setter inn et annet må man huske på å sjekke alle avstandstykkene. Hvis det står et på feil plass vil det kortslutte.

Lenke til kommentar

Hmm. Ja. Sjekket. Det var litt forsjellig størrelse på dem. Noe å si?

 

Ellers. Ingentingen virker nå heller.

 

Har tenkt litt på det. Har hatt samme problem en annen gang og tror det hadde noe med master/slave den gangen. Slik har jeg satt "pins"-ene får å bestemme master/slave: data.jpg

 

Kan det være noe feil med dette? Jeg har testet MANGE andre versjoner, men ikke noe virker...

 

Sala

Lenke til kommentar

det hørest ut som statisk støt....

 

somme komponetner spesielt IC'er er veldig ømfintlig får ESD(statsik eletrisitet)

dem stryker med eller gir vakkelfeil ofte på 100V menst vi mennesker ikkje kjenner det en gang før det nermer seg 1000V....

 

(dette betyr IKKE at du ikke kjenner 230V fra veggen, det dreier seg om langt mindre mengeder av strøm)

Lenke til kommentar

vifter og leds og sånt starter?

høres ut som skjermkort spør du meg.

 

min egen maskin gjorde stort sett det samme her for en uke siden når jeg skulle bytte skjermkort.. funka fint når jeg tok ut det gamle, og ingen funk når jeg satte i det nyere..

 

etter mye leting fant jeg ut at hovedkortet var tilsølt med noe som minnet som cola (vet ikke hvordan i pokker det har skjedd, jeg fant dette hovedkortet ) og litt av sølet hadde kommet seg nedi AGP-porten, og holdt tilbake tre av de små fjærbelastede tilkoblingspunktene...måtte pirke dem på plass med en nål, og da starta alt normalt ^^

 

 

alt man skal måtte finne på med gammel maskinvare....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...