Mompen Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 (endret) Hoi Min 2,5 år gamle Maxtor 160gb IDE disk er i ferd med å ta kvelden (tror jeg) PC`en: Amd Athlon 2,2ghz - 2800+ Asrock K7NF2 hovedkort (Socket A) Geforce 7600gs agp 1gb ram 300 gb Maxtor Sata disk dvd-brenner og minnekortleser Slikt begynte det: Satt og spilte her i går, alt fryser. Starter på nytt, Windows begynner å laste.. og laster og laste, helt til alt starter på nytt, og slik fortsetter det. Har prøvd med resetting av bios og bytting av Ram-brikker (ta ut en, prøve med andre og motsatt), men det skjedde ikke stort etter det heller. Samt sikkerhetsmodus (vanlig sikkerhetsmodus OG med bare kommandolinjen, samt "Siste instillinger som virket".) Nå sitter jeg med en Dell-pc med Maxtor-disken påkoblet. Det bildet illustrerer mine 3 partisjoner. Dvs: "G:" = "Windows" partisjon "H:" = "Installert" partisjon "I:" = "Ikke installert" partisjon. Jeg får fint tilgang til "H:", og det er bra for der lå det meste jeg ville ha tak i. Når jeg prøver å åpne "G:" Når jeg prøver å åpne "I:" Som du ser kommer det opp mye forskjellig. Spørsmålet blir da: Er det totalt over og ut for den helvetes disken, eller er det noen lur måte \ program som gjør at jeg på en eller annen måte kan få ut noe data fra den? Takker for svar Endret 8. februar 2007 av Mompen
Hårek Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 I har muligens et partisjonsproblem. Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt. Last ned denne filen, kjør programmet, og post MBRlist.txt her. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip
Mompen Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Skrevet 8. februar 2007 (endret) Mbrlist.txt MBRlist.txt Vedlagt er alle partisjonene som vises via "Min Datamaskin" Mine er merket med rød firkant rundt. Hm, ifølge Hendelseslisten har det skjedd ca 2000 feil i løpet av en times tid. Noe kan tyde på at det er noe feil ja Fant også ut dette: Noe filsystemkødd her ja. Endret 8. februar 2007 av Mompen
Hårek Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 Kan jeg se BPB1list.txt. Vil også se bilde fra Diskmanager: http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm
Mompen Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Skrevet 9. februar 2007 BPB1list.txt Der har vi den. Kommer tilbake senere i dag med bilde fra Diskmanager.
Hårek Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 Ser ikke noe galt sånn umiddelbart. Tror du kan legge ut BPB0list.txt også. Og jeg trenger det Diskmanager bildet for å få oversikten, hele partisjoneringen ser noe merkelig ut.
Mompen Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Skrevet 10. februar 2007 Håper at dette løser saken enkelt, har tullet så mye frem og tilbake med disken så nå står den og formaterer, installerer XP på nytt igjen liksågreit. Fikk heldigvis ut det viktigste, et par tusen mobilbilder + videoklipp og det var jo bra Det er slik med backup at man aldri lærer.. Hehe.
Hårek Skrevet 10. februar 2007 Skrevet 10. februar 2007 Lurte fært på hvordan Diskmanager bildet ditt ser ut. Har aldri sett slik partisjonering noen gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå