bmw-m5 Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 Noen som vet om/hvordan man kan finne ut hostname/Maskinnavn via en ip adr. i MS-dos (cmd)?
S.M. Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 (endret) hva med ping ipadressen hans. da tror jeg du får opp maskinnavnet.. ping -a ipadresse tracert ipadresse Endret 8. februar 2007 av S_tone_meg
vargaz Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 (endret) ipconfig /all , da får du maskin navnet... Får ikke noe navn ved å pinge ip nei...ikke jeg iallefall... Pinger du derimot med navnet, ping xx vil du få ip adressen... men den hadde du jo Endret 8. februar 2007 av vargaz
JimL Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 nbtstat -a [ip] mener den skal gi deg hostname / groupname / mac / osv
S.M. Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 ipconfig /all , da får du maskin navnet... Får ikke noe navn ved å pinge ip nei...ikke jeg iallefall... Pinger du derimot med navnet, ping xx vil du få ip adressen... men den hadde du jo 7897084[/snapback] han skulle veil ikke ha ipadressen.. bare maskinnavn fra kjent ipadresse
vargaz Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 Den var ikke dum JimL, men ser du har rett du også S_tone_meg... begge virker...
bmw-m5 Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Skrevet 8. februar 2007 nbtstat -a [ip] mener den skal gi deg hostname / groupname / mac / osv 7897090[/snapback] Tusen takk! Det var denne jeg var ute etter
JimL Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 Den var ikke dum JimL, men ser du har rett du også S_tone_meg... begge virker... 7897101[/snapback] Nei den er kjekk den, husker når man hadde skripta små batches som satt og scanna etter [20] (åpen fildeling), var ei stund det var fryktelig spennende å se hva folk dela. Nå er jo ikke det mulig lengre da (med unntak av lan), men det er nå så. Men men, får jo nye interesser hele tia uansett
vargaz Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 Går det fortsatt an å scanne etter hva folk deler på nettverket via command vinduet? hvordan?
JimL Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 da må du skrive et skript som kjører kommandoen x antall ganger og øker variabelen til ip-adressen den skal sjekke etterhvert. finnes vel programmer som gjør det der i et fint søtt lite gui nå uansett. men er jo klart at det ser litt mer fancy ut å faktisk ha oppe cmd på et lan nå om dagen. Er vel stort sett cs/whatnot det går i så, skiller seg litt ut i det minste
vargaz Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 hm.. du har vel ikke et tips til hvordan man lager et slikt script... hvilke kommandoer det må inneholde osv. ? fikk lyst til å prøve ut dette litt...
JimL Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 Nei. kan du ikke skrive noe sånt er du neppe en nettverksadmin, og tviler på du da finner deg et nettverk der noe i den duren blir satt pris på ellers er jo google en god venn å ha
vargaz Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 (endret) Jeg er nok administrator på dette nettverket jo... men kan ikke å skrive noe slikt fordet.. men hadde vært kult å kunnet/visst om... prøver jo alltid å utvide min viten.. Skal forresten ikke kjøre noe slikt på dette nettverket, da er det nok en som kommer stupende ned å gir meg juling? eller nei.. tror kanskje ikke det, men det blir vel ikke så populært... Endret 8. februar 2007 av vargaz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå