Gå til innhold

x1900gt - noen kommentarer


Spartan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er forbauset hvor bra dette kortet er i forhold til prisen.

 

I COD2 kan jeg faktisk kjøre alt på fullt i 1680x1050 med maks AA uten den minste antydning til hakking.

 

Er dette kortet er så bra som jeg tror i forhold til prisen eller er COD2 f.eks. lite ressurskrevende ?

7895642[/snapback]

 

Jeg kjøpte Club 3D x1900RX (x1900GT rev. 1) brukt for 1000 kr inkl frakt og Zalman VF900-Cu.

 

Jeg er strålende fornøyd. Jeg har klokket det til 650 / 1700 mhz og kjører med alt på maks i COD 2 (1680x1050 (20 " Widescreen LCD)). Intet problem.

 

Utrolig bra kort, men sluker strøm: 21.8A (i følge ati tools 026)

Får 10 500 poeng i 3dmark 2005.

Endret av framoeng
Lenke til kommentar

Jeg har en Sapphire Radeon x1900GT rev.2 overklokket til 560 / 1998 MHz med AC Accelero X2 og jeg må si at jeg er veldig fornøyd. Det eneste som er litt kjipt er at kjernen er ikke helt bra til overklokking :( Får den ikke over 560MHz uansett spenning.

 

Mistenker at det er PSU... Har en Q-tec 450W med hele 16A på 12V :thumbdown:

Lenke til kommentar

er du svinheldig og har en av de aller foerste Rev1 korta, boer du sjekke DENNE POSTEN paa techpowerup.. men OBS krever meget spesifikke verdier fra kortet ditt sjangsen er utrolig liten, men verd aa sjekke ut.

men har du ikke riktig Core, saa glem det!

har du riktig core kan du kanskje laase opp 4 ekstra pipelines aa faa et x1900xt kort ;)

DOBBEL OBS: dette fungerer IKKE paa Rev2 kort da de er bygget paa en annen maate..

X1900GT har samme bunnkort som XT

Lenke til kommentar
er du svinheldig og har en av de aller foerste Rev1 korta, boer du sjekke DENNE POSTEN paa techpowerup.. men OBS krever meget spesifikke verdier fra kortet ditt sjangsen er utrolig liten, men verd aa sjekke ut.

men har du ikke riktig Core, saa glem det!

har du riktig core kan du kanskje laase opp 4 ekstra pipelines aa faa et x1900xt kort ;)

DOBBEL OBS: dette fungerer IKKE paa Rev2 kort da de er bygget paa en annen maate..

X1900GT har samme bunnkort som XT

7903664[/snapback]

 

Jeg har et veldig rart kort. Ingen som vet egentlig hvilken versjon jeg har. Jeg har følgende kort:

 

* R580 XT2

* GB_Pipe_select er: 0x227E4.

* Frekvensene orginalt er: 573.75 mhz / 1188 mhz. (kjører daglig på 650/1700)

*VGPU er standard: 1.225V

*VDDCI er 1.438 V

Endret av framoeng
Lenke til kommentar
Jeg har en Sapphire Radeon x1900GT rev.2 overklokket til 560 / 1998 MHz med AC Accelero X2 og jeg må si at jeg er veldig fornøyd. Det eneste som er litt kjipt er at kjernen er ikke helt bra til overklokking :( Får den ikke over 560MHz uansett spenning.

 

Mistenker at det er PSU... Har en Q-tec 450W med hele 16A på 12V  :thumbdown:

7901097[/snapback]

 

Rev. 2 går ikke over 560 mhz selvom du krutter til med en mist 600W psu. Desverre. Det er kun rev. 1 kortene som går over 625 mhz.

 

Rev 2 kortene klokker bedre på ram'en enn rev 1.

 

16A på +12V er veldig lite. Min NorthQ PSU (bare rææææl) skal i følge specen gi 29A på +12V (combined).

Endret av framoeng
Lenke til kommentar

Okey, oppdaget i går at det faktisk hakket litt når mer enn 10 spillere beveger seg på skjermen + andre effekter skjer samtidig.

 

Nytt skjermkort er dermed på vei til meg snart :p

 

Gjennomsnittslevetiden på skjermkort hos meg begynner nå for alvor å synke ned til 2 mnd :blush:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...