Gå til innhold

Erfaring: nikkor 24-120 VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil klart SE en merkbar forskjell da det mest opplagte er en del mer vidvinkel.

Når det gjelder kvaliteten på bildene er jeg mer usikker. Nikkor 24-120 med VR skulle jo være det ultimate mid-range zoom til 35mm, men fikk litt blandet mottagelse av kritikerne- Mye på grunn av skarpheten ved enkelte brennvidder. Med tanke på at DSLR er en tanke mindre kresen på skarphet i optikk kan det hende at 24-120mm VR er et godt valg for folk uten det største vidvinkelbehovet. Faktum er også at dette objektivet kan skaffes til gode bruktpriser, mens 18-200VR er som alle vet helt håpløst å oppdrive og går til absurde priser.

 

Såvidt jeg vet finnes det ikke særlig omfattende tester med dette objektivet på DSLR, så om noen vet er jeg særdeles interessert.

 

Da jeg stod i samme dilemmar rundt mellomzoom for film endte jeg opp med 24-85mm 3.5-4.5 AF-S som har gjort jobben veldig godt både analogt og digitalt sammen med en vidvinkel.

Lenke til kommentar
Er det noen som har erfaring med

 

Nikkor 24-120mm f/3.5-5.6G ED-IF AF-S VR

 

Er den bedre enn Nikkor 18-200 VR? Andre forslag til god normal optikk med SWM eller liknende?

 

Skal bruke objektivet til generell bruk, når jeg ikke trenger vidvinkel eller tele.

7892424[/snapback]

Sitter med både 24-120 og 18-200. 24-120 er et bedre objektiv.

Byggteknisk er 18-200 helt begredelig, har aldri vært borti noe objektiv som er så dårlig bygget. Mange rare lyder både under fokus og zoom, ujevn friksjon på zoom.

Men når det er sagt, zoom på 11x er unikt.

Lenke til kommentar
Jeg omformulerer spørsmålet mitt litt.

 

Dersom jeg bytter min Sigma 18-125 med Nikkor 24-120, vil jeg da se en merkbare forskjell?

 

Eller er det andre objektiver jeg burde vurdere?

7896324[/snapback]

Med begge Nikon objektivene har du VR (vibrasjons demping). 18-200 har en nyere og bedre VR funksjon enn 24-120.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...