Degeim Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 (endret) Jeg har to smågamle (ca 2 år) IDE-disker på 160GB hver, og har investert i en PCI-dings (Highpoint Rocket 133, detaljer) som skulle la meg koble desse til datamaskinen selv om jeg ikke hadde nok IDE-utganger på hovedkortet (ASUS P5B-V med en utgang=en ledning=to ting=to DVD-stasjoner og null harddisker). Jeg har en SATA-disk koblet til med OS (Win XP Home) på. Men etter både fysisk og dataisk (fra medfølgende CD) installasjon av Rocket 133 ender jeg opp med et tydelig resultat: oppstartstiden er mangedoblet, og ingen av de to tilkoblede IDE-diskene viser. Begge to kommer opp under oppstarten da driveren scanner etter og deretter lister tilkoblede disker, men ingen viser i OSet - ikke engang i diskbehandling (som jeg fant nevnt i flere tråder her på forumet). Hva er galt? Takk, Degeim Endret 6. februar 2007 av Degeim
Degeim Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Skrevet 8. februar 2007 (endret) I tilfelle andre får samme problem: Etter formatering og reinstallasjon av operativsystemet virket det veldig fint. Vet ikke hva jeg gjorde feil, men installasjonsprogrammet til Windows klarte det bedre enn meg Degeim EDIT: Slet nok en gang med dette, og fant ut at diskett med driver for Rocket 133 (som du lager vha driver-CDen som fulgte med) må stå i under installasjon av XP for at det skal virke. Endret 12. mars 2007 av Degeim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå