Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble router til eksisterende nettverk?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg bor på en internatskole hvor vi deler litt av hvert på nettverket vårt. Jeg derimot driver å fikler med en router slik at jeg får trådløs tilkobling!

Jeg kommer meg på internett, men jeg klarer ikke å finne andre pcer enn min egen, på vårt lokale nettverk hvor vi deler filer osv.

Noen som kan hjelpe meg?

Har forresten en D-link 514

Endret av ericwiks
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La kabelen gå til en av LANkontaktene istedet for WANkontakten bak på routeren for da vil routeren oppføre seg som en switch/aksesspunkt . Logg deg på routeren først og skru av DHCP serveren for sikkerhetskyld.

Skrevet (endret)
La kabelen gå til en av LANkontaktene istedet for WANkontakten bak på routeren for da vil routeren oppføre seg som en switch/aksesspunkt . Logg deg på routeren først og skru av DHCP serveren for sikkerhetskyld.

7882557[/snapback]

Jeg har kun en WAN inngang og 4 vanlige utganger :hmm:

Skal jeg bruke en av de vanlige utgangene mener du?

Endret av ericwiks
Skrevet

Ja dette er LAN-kontakter og du skal plugge inn kabelen fra nettverket . Som jeg sa så er det da en fordel at DHCP serveren i routeren er av slik at det er skolens DHCP server som deler ut adresser til alle klienter som kobler til "ditt nett" .

Skrevet
Ja dette er LAN-kontakter og du skal plugge inn kabelen fra nettverket . Som jeg sa så er det da en fordel at DHCP serveren i routeren er av slik at det er skolens DHCP server som deler ut adresser til alle klienter som kobler til "ditt nett" .

7886035[/snapback]

skru av dhcp før du kobler til det eksisterende nettet med lan porten, hvis ikke vil hele nette krasje og jeg tror ikke admin blir så veldig glad da :)

Skrevet

Takk for hjelpen! Nå er funker alt som det skal :D

Bare for å si det, så tror jeg ikke admin på skolen hadde skjønt noen verdens ting, om jeg hadde krasja det... Han er ikke den skarpeste nettverksansvarlig-kniven i skuffen..!

Jaja, igjen, takk for hjelpa :thumbup:

Skrevet
Takk for hjelpen! Nå er funker alt som det skal :D

Bare for å si det, så tror jeg ikke admin på skolen hadde skjønt noen verdens ting, om jeg hadde krasja det... Han er ikke den skarpeste nettverksansvarlig-kniven i skuffen..!

Jaja, igjen, takk for hjelpa :thumbup:

7886496[/snapback]

ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...