Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp med vindu til Volvo 240


Anbefalte innlegg

Heisann. Her forleden knuste jeg sidevinduet på passasjersiden i Volvoen til kompisen min. Jeg og en annen kompis krangla på fylla (om ei pølse fra Shell), og vinduet fikk en albue for mye. Uansett. Bilen er en stasjonsvogn fra 87, og det jeg lurer på er:

 

Hvor mye koster ei ny rute med montering hos verksted? Kan jeg finne ei selv på et bilopphuggeri, ta den ut og sette den i? Har litt erfaring med slikt, men ikke voldsomt mye. Kan jeg for eksempel ta med den nye (brukte) ruta til et verksted og betale dem for å sette den inn? Bilen har el-vinduer foran, og jeg er interessert i å gjøre det billigst mulig.

 

Takker på forhånd for alle svar!

Endret av Jay Sparrow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei. Sett at jeg drar på høggern for å finne et vindu, må det da komme fra en HELT lik bil (Volvo 240 1987 med el-vinduer)? Eller holder det med samme biltype? Og hvordan er vinduet festa til selve vindusheisen? Trenger man spesialverktøy? En siste ting; hvis jeg finner et vindu, kan jeg da ta det med til et verksted og be dem sette det inn (mot betaling selvfølgelig)?

Lenke til kommentar

Okei. Da går turen til høggern straks. Takk for all hjelp!

 

Edit: Der var det fiksa, tok bare ti minutter. Jeg må innrømme at bilvinduer virker mer kompliserte enn de er, og at jeg er flinkere enn jeg trodde. Moralen i historien er: ikke knus et vindu på grunn av ei grillpølse, uansett hvor full du er. Takk igjen godtfolk!

Endret av Jay Sparrow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...