Gå til innhold

Selge og kjøpe ny til BioShock!


Anbefalte innlegg

Surfa litt på GameSpot her en kveld og kom over BioShock... :dribble:

Jeg er jo System Shock 1-2 fan så da fant jeg ut at jeg nå trenger jeg en ny PC. For det første, hva er rimelig og ta for den gamle PC'en:

 

HK: MSI 865PE Neo2-FIS2R

CPU: Pentium 4 2,4GHz

Minne: 1Gb(2x512) TwinMos PC3200

Skjermkort: Sapphire Radeon 9800 PRO 128MB

Diverse:

Vannkjølingssett - WaterChill (CPU/VGA/Chipset)

Kabinett - Chieftec Dragon DX-01 USB/Firewire

To harddisker (IDE/PATA) - 2x250GB

Ymse... DVD spiller, 400W strømforsyning...

 

Pris: _____,50 :hmm:

 

Hvertfall så ble jeg sittende å kikke i Prisguiden og tenkte som så at nå er det leeenge siden jeg bygde pc'en over, så nå skal det klinkes til med noen godsaker. Har satt opp en liten ønskeliste som kanskje blir aktuell nærmere sommeren. Da har kanskje også prisene gått litt ned? Uansett, hva syntes dere guruer der ute om dette oppsettet? Er ikke noen hardcore gamer, men de spillene jeg vil spille skal kunne kjøre i Ultra-Super-Duper-High (f.eks Oblivion, og etterhvert BioShock, Stalker, Crysis...). Er ikke noe spesielt opptatt av overklokking. Har vannkjøling primært pga støy, men velger å prøve luft kjøling på det nye oppsettet, lettvint. Vil overklokking gi en merkbar ytelses forskjell i det nye oppsettet?

 

Kjør debatt... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shark, trur du undervurderer systemet, eller overvurderer cs:s. En P4 2,4ghz klarer FINT å kjøre CS:S. Trur det eneste spillet jeg ikke har klart å spille er: Call Of Juarez (eller åssen det skrives) og Flight Simulator X

BTW ville jeg ha tatt ut vannkjølinga og satt den i det nye systemet.

Endret av Lovo
Lenke til kommentar
Det store plusset er vannkjølinga og harddiskene.

7881665[/snapback]

 

"Problemet" da er at jeg må ha ny CPU-blokk til 775 (socket T). Har lest noen plasser at den jeg har ikke passer pga. noen kondensatorer på 775-hovedkortene. Chipset blokka er det egentlig ikke noe vits i å sette på HK da det er passiv kjøling, blir hvertfall mye pes for lite tror jeg. Jeg vet heller ikke om VGA-blokka vil passe på et nyere skjermkort. Finner heller ikke igjen ordinære blokker til CPU/Chipset/VGA... Så desverre vil jeg nok si adjø til vannkjøling for denne gang, det var stas så lenge det varte... :cry:

Lenke til kommentar
Shark, trur du undervurderer systemet, eller overvurderer cs:s. En P4 2,4ghz klarer FINT å kjøre CS:S. Trur det eneste spillet jeg ikke har klart å spille er: Call Of Juarez (eller åssen det skrives) og Flight Simulator X

BTW ville jeg ha tatt ut vannkjølinga og satt den i det nye systemet.

7881682[/snapback]

De blokkene passer jo ikke med det nye systemet da, om han ikke kjøper et tilsvarende. Så la det stå.

 

Anyway, det drar ikke mange spill.. Har 9800XT selv, og det klarer jo CS, har ikke CS S, men har prøvd Need for speed most wanted, det gikk på laveste, noe lagg.

Så det er ikke noe å skryte over.

Lenke til kommentar

Skryter ikke, bare sier at du undervurderer. Er fult klar over at P4 ikke er state of the art lengre.

 

Shark, trur du undervurderer systemet, eller overvurderer cs:s. En P4 2,4ghz klarer FINT å kjøre CS:S. Trur det eneste spillet jeg ikke har klart å spille er: Call Of Juarez (eller åssen det skrives) og Flight Simulator X

BTW ville jeg ha tatt ut vannkjølinga og satt den i det nye systemet.

7881682[/snapback]

De blokkene passer jo ikke med det nye systemet da, om han ikke kjøper et tilsvarende. Så la det stå.

 

Anyway, det drar ikke mange spill.. Har 9800XT selv, og det klarer jo CS, har ikke CS S, men har prøvd Need for speed most wanted, det gikk på laveste, noe lagg.

Så det er ikke noe å skryte over.

7888972[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...