Gå til innhold

Program for ødeleggelse av harddisk


glucchip

Anbefalte innlegg

finnes det et program som ved å trykke på en enkelt knapp, ødelegger dataene på harddisken på kort tid?

litt dårlig forklart kanskje, men jeg sitter på skolen og har ikke så mye tid nå:p

 

Skal ikke brukes til å ødelegge for andre, kun min egen maskin :)

 

Takk :D

Endret av glucchip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer ann på definisjonen av "ødelegge".

 

Selv om dataene på en HD er overskrevet er det mulig å finne igjen tidligere innhold hvis en har rett kompetane og utstyr. Det er bla. dette IBAS lever av.

 

HVis du vil skrive over alle data 1 gang vil dette ta tiden t=skrivehastighet for disken din * størrelsen på disken din. Hvis du vil oppnå en brukbar grad av sikkerhet for at gamle data er uleselige må proseesen gjentas mange ganger. Det finnes gratis programmer som gjør dette, men prosessen tar typisk mange timer.

 

En annen metode er å lage seg en kraftig elektromagnet. Denne vil kunne ødelegge HD (+ bankkortet ditt, videokasetter i nærheten,naboens TV-bilde, etc.) i løpet av sekunder, men også her vil det være mulig å få tilbake innholdet ved hjelp av rett utstyr. Jeg tror den eneste 100% sikre self-destruct-mekanismen som virker umiddelbart innebærer enten ekstremt høy temperatur eller ekstrem sterk syre. Altså å fysisk oppløse hele harddisken. Don't try this at home...

 

Så løsningen i ditt tilfellet blir altså en av to:

 

- Kjør med kun kryptert innhold på disken. Nekt å oppgi nøkkel når Onkel spør. (Dette kan du bli dømt for, så vidt jeg vet. Det kalles å hindre politiets arbeid. Men det er det vel strengt tatt om du ødelegger disken i det Onkel banker på også.)

 

- Slutt å laste warez eller hva det nå er du har av ulovlig innhold.

Endret av dostojevski
Lenke til kommentar
Det kommer ann på definisjonen av "ødelegge".

 

Selv om dataene på en HD er overskrevet er det mulig å finne igjen tidligere innhold hvis en har rett kompetane og utstyr. Det er bla. dette IBAS lever av.

 

HVis du vil skrive over alle data 1 gang vil dette ta tiden t=skrivehastighet for disken din * størrelsen på disken din. Hvis du vil oppnå en brukbar grad av sikkerhet for at gamle data er uleselige må proseesen gjentas mange ganger. Det finnes gratis programmer som gjør dette, men prosessen tar typisk mange timer.

 

En annen metode er å lage seg en kraftig elektromagnet. Denne vil kunne ødelegge HD (+ bankkortet ditt, videokasetter i nærheten,naboens TV-bilde, etc.) i løpet av sekunder, men også her vil det være mulig å få tilbake innholdet ved hjelp av rett utstyr. Jeg tror den eneste 100% sikre self-destruct-mekanismen som virker umiddelbart innebærer enten ekstremt høy temperatur eller ekstrem sterk syre. Altså å fysisk oppløse hele harddisken. Don't try this at home...

 

Så løsningen i ditt tilfellet blir altså en av to:

 

- Kjør med kun kryptert innhold på disken. Nekt å oppgi nøkkel når Onkel spør. (Dette kan du bli dømt for, så vidt jeg vet. Det kalles å hindre politiets arbeid. Men det er det vel strengt  tatt om du ødelegger disken i det Onkel banker på også.)

 

- Slutt å laste warez eller hva det nå er du har av ulovlig innhold.

7875666[/snapback]

Haha, takk skal du ha, men jeg har ikke gjort noe ulovlig eller noe sånt altså:p

Jeg bare lurte litt.

Men er det mulig å lage denne kraftige elektromagneten selv? :D

Edit: Jeg uttrykte meg visst litt uklart:

Jeg skal ha SOFTWARE som ødelegger, skal ikke fysisk røre den. Og det er ikke snakk om at IBAS kommer eller noe.. Trenger ikke SÅ sikker sletting...

Endret av glucchip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...