Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har problemer med internett\trafikk


Anbefalte innlegg

Hei. Har bredbånd fra UPC. Ringte de tidligere i dag da jeg har hatt problemer med internett et par dager. Sider lastet ikke helt ferdig og noen ganger ikke i det hele tatt. De sa jeg brukte all opplastingshastighetpå linja mi som er 500kb. De sa også at det gikk 400 kb inn til meg? Kan ikke helt forstå dette da jeg har skrudd av alt av programmer som bruker internett osv. Hvordan kan jeg sjekke linja mi? Finnes det noe program som gjør at jeg kan se trafikk inn\ut på linja mi? Tenker da på noe som viser hvilket program som bruker hvor mye f.eks.

 

Hjelp!

 

Mvh Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange maskiner har du på dennel linjen?

 

Dersom du har flere, sjekk omdet gjelder for alle og om det hjelper å slå av noen av dem.

 

Dersom du bare har en, prøv å koble til en annen maskin istedenfor. Lån en bærbar eller få noen du kjenner til å komme på besøk med en.

 

Dette svarer vel egentlig ikke på spørsmålet ditt, men kan hjelpe deg å finne ut hvor problemet ligger.

 

Hvis du velger Kontrollpanel->Nettverkstilkoblinger->Lokal tilkobling (på norsk ihvertfall) få får du oversitk over pakker sendt over tilkoblingen din. Når du ikke surfer eller laster noe eller har andre prgrammmer som holder på burde denne stå i ro.

Lenke til kommentar
Har du trådløst nett? Hvis du har det, har du huska å sikra dette?

Hvis du ikke har sikra det, kan det hende at det sitter en luring å bruker av båndbredden din :p

7873830[/snapback]

 

Og hvis det er dette som daruu skriver som har hendt såkan du kan logge deg inn på routeren din og se hvilke maskiner som har fått utdelt IP-adresser siste tiden (hvis routeren din har denne oversikten). Hvis det finnes noen der du ikke kjenner har du nok hatt besøk.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Takk for hjelpa alle sammen!

Logga meg på routeren min og der fant jeg 3 IP adresser. Har jo bare to maskiner,så det var nok noen uønskede personer inne og surfa på mitt nett.

Trodde ikke det var vits å kryptere routern min da jeg bor i enebolig og de fleste husa ligger ikke så nærme og jeg kjenner de fleste naboene (les:gamle knekter)

som bor her.

Noen måte jeg kan finne ut hvem dette var?

Lenke til kommentar
Takk for hjelpa alle sammen!

Logga meg på routeren min og der fant jeg 3 IP adresser. Har jo bare to maskiner,så det var nok noen uønskede personer inne og surfa på mitt nett.

Trodde ikke det var vits å kryptere routern min da jeg bor i enebolig og de fleste husa ligger ikke så nærme og jeg kjenner de fleste naboene (les:gamle knekter)

som bor her.

Noen måte jeg kan finne ut hvem dette var?

7879691[/snapback]

 

Noen routere husker navnet på PCen som var innpå. Har du feks en nabo som heter Nilsen og navnet "Nilsenpilsen" dukker opp på denne listen er vel det en mulighet.

 

Men for alt du vet kan det være noen som satt utenfor i en bil. Uansett så høres det jo ikke så sannsynlig ut at linjen din er bestandig tregt dersom det bare av og til er noen andre innom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...