Gå til innhold

Vista 64 bit og spill problemer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha ventet med å skaffe Vista, spesielt om du ønsker å spille. Det rapporteres stort sett om lavere ytelse i Vista i forhold til XP.

 

På min maskin kan jeg ikke spille, skjermen blir bare fylt av forskjellige farger når spillene starter. Opplever det samme i både 32bit og 64bit. Dette gjelder siste drivere fra ATI (29. januar). Har et X1950XT-kort.

 

32bit støtter 4GB RAM. Du kan ha mer, men det kan ikke effektivt bruke mer enn 4GB etter det jeg hører. Mulig jeg husker feil.

Lenke til kommentar

Ifølge winsupersite støtter alle 32-bit versjonene kun 4 GiB RAM (om alle 4 GiB blir synlig, eller om man havner på 3ognoen som i XP vet jeg ikke). Jeg har sett andre referanser til at Vista 32-bit skulle støtte 8 GiB+, så jeg er ikke helt sikker.

 

Som TCi sier så burde du nok vente litt hvis du generelt sett spiller mye. Både Vista 32-bit og 64-bit har enda litt manglende skjermkortdrivere. Det er egentlig ingen grunn til at spill burde ha noe problem med 64-bit, de eneste problemene jeg opplevde på XP x64 gjaldt spill med starforce eller annen crappy DRM. Ut over det skal det ikke være noen spesiell forskjell i kompatibilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...