Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Core 2 duo cpu forbruk under video


Anbefalte innlegg

har en PC med Asus P5N-32 premium og en E6600 og 1 giga med Twinmos DDR2 667Mhz

 

under video avspilling bruker den 100% av den ene coren (programm "system") pluss 20% på windows mediaplayer på den andre coren

 

når du går inn på oppgavebehandlig under prosesser så ser en at prosessnavn "System" (brukernavn "System") bruker nesten en hel core når du kjører en video...

 

har prøvd forskjellige drivere til skjermkort og chipset... det eneste jeg ikke kan finne er prosessor drivere har kjørt INF utility fra Intel... men ser ikkje ut til at den installerer noe som helst

 

har noen andre opplevd det samme?... fatter ingenting. har aldri opplevd noe liknende

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har forsket litt mer.... uten lydkort (ADI 1988B innebygd SupremeFX) er alt normalt... så det ser ut som lydkortet stjeler veldig mye kraft... spesielt på filmer med AC3

7872841[/snapback]

Det kan hende det... kommer litt ann på hvilken lyd du bruker...

Du skrev heller ikke hvilken filmtyper du så...

Lenke til kommentar

ja men... skal det bruke så mye CPU kraft at en E6600 ikkje klarer å drive videoen? da er lydkortet veldig dårlig :p.... har en XP2800+ som kjører samme video (*.MKV) med AC3 ... men her har jeg Soundstorm 2 lydkortet ... genialt kort... som omkoder til dolby 5.1 slik at forsterkeren min forstår signalet. supremeFX kortet gjør det samme bare om til DTS. men... det ser ut som der ikke er egen prosessor på kortet.. soundstorm kortet har egen prosessor som avlaster CPUen i pcen... elendig fra asus å putte et så dårlig chipset lydkort på et så dyrt HK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...