olaven Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Hei. Har nettopp oppgradert til Vista Premium. Noen som vet hvordan man bruker talegjenkjenning der? Det ligger under tilbehør på startmenyen, men hvis jeg trykker, står det bare "Talegjenkjenning støttes ikke for gjeldende språk". Noen som vet hva jeg må gjøre?
Gissan Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Støttes kun på Engelsk. 7870322[/snapback] Så det vil si at maskinen må kjøre Vista fysisk på engelsk for at det skal fungere? Kan man ikke ha norsk språk "til vanlig" og bruke talegjennkjennelse på engelsk? Tåpelige greier. XP + Vista Transformation Pack 6 =
jic Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Foreløpig så funker det vel kun på den engelske utgaven, men ser jo ikke bort fra at støtte for norsk språk kommer etterhvert. Forøvrig så er det et genialt greie,testet litt på dne engelske utgaven.
dravisher Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Burde da vel være mulig å sette en norsk versjon av Vista til engelsk input language? Man kan f.eks. sette språk til engelsk med norsk tastatur, og burde da ha tilgang på talegjenkjenning. Control Panel -> Clock, Language and Region -> Regional and Language Options også velger man Keyboard and Languages-fanen. Burde være greit å få fikset det derifra (tipper jeg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå