Gå til innhold

Hvordan splitte skjermbildet over 3 skjermer

eia_

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Trenger litt hjelp til å splitte bildet fra pcen over til 3 20" lcd skjermer. Max oppløsning på hver skjerm må være 1200 X 1600. Husker jeg leste her for lenge siden om en som hadde satt opp 3 skjermer ved å bruke 2 forskjellige skjermkort, så jeg tenker denne løsningen vil bli best og billigst. Fra før av har jeg 3d kortet NVIDA GeForce 7600 GT, men trenger hjelp til hva mitt andre 3 kort må være og hvordan jeg skal instalere og sette dette opp. Hovedkortet mitt er foresten asus p5n - e SLI, og jeg kjører windows vista home basic om det skulle ha noe å si.

Setter meget stor pris på eventuelle svar, takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel... problemet med denne er at den ikke støtter 1200 X 1600 til hver skjer, og er også relativ dyr iforhold til et 3dkort

Skrevet

Jeg kjører 4 skjermer på 2 skjermkort uten problemer. Man bør bare være ops på at du ikke kan bruke slike oppsett til spill. For spill trenger man å kunne kjøre i span mode, noe jeg ikke har sett noen løsning for over flere skjermkort. Da trenger du en sånn matrox boks. Den har kommet i oppgradert versjon for dual-head (som tillater høyere oppløsninger), så kommer kanskje for tripplehead etterhvert også.

Når det kommer til hvordan det funker ved å bruke to skjermkort, så er det som regel lite stress. Ofte er det bare å plugge i et skjermkort til, installere drivere, og så fungerer det. Windows har støtte for flere skjermer. Ellers anbefaler jeg bruk av UltraMon for best opplevelse.

Skrevet
Jeg kjører 4 skjermer på 2 skjermkort uten problemer. Man bør bare være ops på at du ikke kan bruke slike oppsett til spill. For spill trenger man å kunne kjøre i span mode, noe jeg ikke har sett noen løsning for over flere skjermkort. Da trenger du en sånn matrox boks. Den har kommet i oppgradert versjon for dual-head (som tillater høyere oppløsninger), så kommer kanskje for tripplehead etterhvert også.

Når det kommer til hvordan det funker ved å bruke to skjermkort, så er det som regel lite stress. Ofte er det bare å plugge i et skjermkort til, installere drivere, og så fungerer det. Windows har støtte for flere skjermer. Ellers anbefaler jeg bruk av UltraMon for best opplevelse.

7867743[/snapback]

Flott! De tre skjermene skal kun brukes til kontorbruk så dette hørtes bra ut. Da må jeg bestille et nytt 3d kort, bør dette andre 3 kortet være kraftig, elller holder det med et billig ? Gi gjerne tips til skjermkort om du gidder.

Skrevet

Om du først har et SLI hovedkort, så kunne det kanskje være greit å kjøpe et tilsvarende kort som du har fra før, slik at om du skulle komme til å ha lyst til å slapp av med noe spill, så kan du dra ekstra nytte av det andre skjermkortet. 7600GT er vel ikke allverdens dyrt lenger uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...