kizzykazz Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Hei! Har tenkt å fjerne Fedora Core 6 no. Er ikkje i bruk, og driverane vil heller ikkje fungere skikkeleg. Kan eg berre bruke PartitionMagic og fjerne partisjonen med Fedora? Deretter har eg tenkt å lage ein ny partisjon og prøve å installere Vista. Vil det fungere?
RattleBattle Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Bare installer Vista og partisjoner under installasjonen.
kizzykazz Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Skrevet 3. februar 2007 Okei. Det går vel fint med Xp og Vista på samme harddisk? Men 2 partisjonar, er sann eg har det med Xp og Fedora no.
RattleBattle Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Ja, man kan ha flere Windows-OS på forskjellige partisjoner. Jeg mener å huske at Windows lager en bootloader hvis du har flere Windows-OS, men du får sikkert bedre svar i Windows-forumet.
wil Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Hei. Det er ikke ALLTID like enkelt å fjerne Fedora like lett som de andre Linuxene. Fedora er litt spesiell. Uannsett om man har dualboot eller ikke så vil jo selvfølgelig Windows Installasjonen lage en Bootloader. I Windows 2000, 2003, XP, MediaCenter og Vista sitt tilfelle blir det laga en NT Loader. Hvordan skulle den ellers klare å boote om det ikke ble laga en bootloader? , så jo. Bootloader blir det laga.
kyrsjo Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Hei. Det er ikke ALLTID like enkelt å fjerne Fedora like lett som de andre Linuxene. Fedora er litt spesiell.Uannsett om man har dualboot eller ikke så vil jo selvfølgelig Windows Installasjonen lage en Bootloader. I Windows 2000, 2003, XP, MediaCenter og Vista sitt tilfelle blir det laga en NT Loader. Hvordan skulle den ellers klare å boote om det ikke ble laga en bootloader? , så jo. Bootloader blir det laga. 7865096[/snapback] Hvorfor? Det er da bare grub bootloader på MBR, en LVM-master-partisjon, og en vanlig ext3-partisjon? Burde da bare være å installere windows sin bootloader oppå grub, og så slette de to partisjonene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå