Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke lagt inn os på ny pc.


Anbefalte innlegg

Hei, har netopp bygd en ny pc. Pc'n starter og alt ser ut til å funke helt fint, men når jeg skal legge inn windows xp professional(lovlig kjøpt) så får jeg opp denne meldingen: Insert System Disc and press Enter. Når jeg gjør det får jeg en feilmelding.

 

Noen som aner hva jeg kan gjøre? Alle tips mottas med ekstrem takknemmelighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har netopp bygd en ny pc. Pc'n starter og alt ser ut til å funke helt fint, men når jeg skal legge inn windows xp professional(lovlig kjøpt) så får jeg opp denne meldingen: Insert System Disc and press Enter. Når jeg gjør det får jeg en feilmelding.

 

Noen som aner hva jeg kan gjøre? Alle tips mottas med ekstrem takknemmelighet.

7857503[/snapback]

 

har du prøvd å starte pcen med cden inni cd-romen?

 

du skjønner det som menest med system disc er antaglig vis harddisc.

 

håper dette hjelper

Lenke til kommentar

En annen ting jeg kan legge til var at jeg fikk pc'n bygd for meg av netshop. Alt jeg gjorde var å sette inn ram, noe som gikk helt greit og 2048 mb ram ble med en gang oppdaget.

 

Så når de har bygd den kan det vel umulig være at noe er plugget feil, så jeg må vel legge inn noen drivere. Skal dog prøve å kjøre memtest 86 for å se om det er noe galt.

Lenke til kommentar

Vet at egen erfaring at en del Asus kort er svært kresne på hvordan CD/DVD plasseres på IDE kabelen dersom man bruker CD/DVD med IDE (PATA) grensesnitt.

 

Har du IDE DVD/CD sjekk manualen på hvordan rekkefølgen er, og bruk orginal ASUS kabel.

 

I og med at du ikke får DVD/CD til å lese, mens HD vises i bios (regner med at du har SATA disk), tyder det på at problemet kan være her. Å trykke F6 er jo ikke mulig når installasjons-CD-en ikke starter

Lenke til kommentar

Fikk mitt Asus P5N32-E SLI nForce 680i i går, og det var bare å sette i installasjons-CD og vips. Fungerte fint på XP og Vista.

Jeg har en SATA disk, 1 SATA DVD og en IDE DVD spiller,og det eneste jeg byttet på var boot rekkefølgen : CD rom/ hdd.

Var ikke nødvendig med noen ekstra SATA drivere

Lenke til kommentar

Sikker på at cmos må cleares hver gang du har gjort endringer med rammen?

 

I såfall får jeg ta med dataen til netshop oslo så de kan fikse den for meg. Ettersom det er trengt om plassen, må nok endel komponenter ut for at den skal kunne cleares.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...