Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows XP har problemer


Anbefalte innlegg

Problem: Hvis jeg slår av datamaskinen så ser det ut som om at Windows xp ikke greier å huske instillinger når jeg så slår den på igjen. Brannmuren husker ikke instillingene sine, iconene på desktopen greier ikke alltid å huske posisjonene. Har en mistanke om at registerendringer ikke lagres som de skal.

 

Ofte så kommer det fram varsel om corrupte attribute records, som får meg til å ta en runde med CHKDSK /R /X på operativsystemets egen partisjon.

 

Jeg lurer på om problemet har med oppstart av windows, kanskje med noen sikkerhetsinnstillinger som henter fram gamle filer og overkjører siste lagrede filer for operativsystemet.

 

Mulig årsak: en tidligere BIOS oppdatering som ikke skulle vært gjennomført. Kontakt med selger om bios har ikke ført fram og jeg kan ikke reparere bios.

 

Det jeg lurte på var om noen hadde peil på å kunne gjennomføre en liten diagnosering som ville kunne antyde hva som ikke fungerer.

 

Reinstallering av Windows er ikke en mulighet, da dette har blitt gjennomført på en ren og pen måte mange ganger de siste 2 åra. Det vil si ny formatering av harddisk partisjonen som operativsystemet alltid legges på.

 

Selv om jeg kan leve med et operativsystem som jukser litt (kan la maskinen stå på hele døgnet), så hadde det vært moro å kanskje finne ut hva som ikke fungerer.

 

Edit: Pokker jeg trodde jeg hadde postet i software forumet.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...