borvolvo Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 Har en volvo 240 GL, 87 modell. Før jul skulle jeg kjøre en distanse på 60 mil, da bilen startet å fjuske etter 10 mil. Pussen tennpluggene med en neglefil, så gikk bilen fint igjen. Den dauet en gang etterpå, men da startet den rett etterpå, og gikk da fint i 120 km/t nye 35 mil. Vel hjemme skiftet jeg tennplugger og tennkabler. Kjørte bilen en uke uten problemer. Da jeg skulle ut igjen på langtur (60 mil) begynte den å fuske etter 40 min kjøring. Denne gangen ordnet det seg ikke, så jeg måtte stoppe omtrent 10 ganger, slik at bilen kjølet seg ned, og startet så fint igjen og gikk bra. Nå er den "gressklipper", og sviver ikke bra. Har blitt foreslått at det kan være fordelerlokket som har en sprekk. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 Hvor mye er bilen gått? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 2. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Går bilen seg for varm eller holder den temperaturen den skal, siden du nevner at den må kjøle seg ned...? Er de nye pluggene like ille nå eller har de en fin grå/brun farge? Går den som en gressklipper, er det store odds for at den ikke går på alle sylindrene. Da kan det være fordelerlokket, siden plugger og pluggledninger er skiftet... Ta opp fordelerlokket og se på det, eventulet rengjør innsiden. Se også etter at den ikke forbruker kjølevæske... Endret 2. februar 2007 av LiamH Lenke til kommentar
borvolvo Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. februar 2007 termostaten viser normal temperatur, men noen ganger kunne jeg føle det ble varmt inne i cockpiten, det gjorde også sidemannen. bilen er gått 250 000 km ... Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 4. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2007 termostaten viser normal temperatur, men noen ganger kunne jeg føle det ble varmt inne i cockpiten, det gjorde også sidemannen. bilen er gått 250 000 km ... 7870743[/snapback] sett at det ikke er termostaten som ikke vil åpne da? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2007 La bilen stå, og ta båt/fly hjem, den er ikke verdt å ha med tilbake Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 6. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2007 termostaten viser normal temperatur, men noen ganger kunne jeg føle det ble varmt inne i cockpiten, det gjorde også sidemannen. bilen er gått 250 000 km ... 7870743[/snapback] Det er nok varmekranen som gjør at dere får konstant varme opp ved frontruten. Hvilken motor er i bilen? Lenke til kommentar
borvolvo Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2007 La bilen stå, og ta båt/fly hjem, den er ikke verdt å ha med tilbake 7875473[/snapback] kan ikke la go bilen være igjen...skal begraves i norge den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå