Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Risting" på hodet.


Gjest Gjesten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesten

Hei.

 

Ofte når jeg er i ubehagelige situasjoner begynner hodet mitt å riste av seg selv, noen ganger får jeg også rykninger i diverse plasser på kroppen. Noen som vet hva det kommer av?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nervøsitet. Har akkurat samme greia selv

7855699[/snapback]

Selv har jeg lignende symptomer, men føler meg slettes ikke noe nervøs. Ikke så mye risting på hode for min del, men rykninger i musker rundt om kring på kroppen. Er ikke så mye nå som det var før.

 

BTW Post nr 1000 :D

Endret av exin89
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vet flere som har det problemet, men det er pga skader på f.eks hjerne. Vel, nå vet jo ikke jeg hvor "alvorlig" ditt tilfelle er. Søskenbarnet mitt har en sykdom kalt ADHD, og han gjør sånne "tricks" eller hva det kalles. Musklene rykker, og det kan komme i form av risting på hodet, blunking osv.

Lenke til kommentar
Hvordan rykningere er det? bare litt rykning eller sånn skikkelig headbang? Hvis det rister fryktelig kan det hende det er tiks. En venn av meg hadde det før, men han vokste det av seg tror jeg

8078448[/snapback]

 

Nåja, ticks trenger ikke akkurat være voldsom headbanging :p En i klassen har tourettes, og da også ticks, men det er ikke akkurat kjempestore bevegelser, selvom ticksa kommer stort sett hele tia.

 

Må være irriterende, igrunn...

Lenke til kommentar

kan være noe som folk kaller for Ticksing...at man ukontrollert gjør ting med kroppen i forskjellige situasjoner eller sinnsstemninger, det er nok psykisk ville jeg anta, og du kan bli kvitt det. men tror det trenges psykolog til det (betyr ikke dermed at du er syk) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...