martini_jul Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 hei jeg har et problem med et excel ark jeg holder på å lage. det omhandler fotball og resultater jeg har skrevet inn kampene som skal spilles og laget plass for resultatet ved siden av. Jeg har også laget en tabell som skal fylles inn automatsik ved å fylle inn resultatet av kampene. Dette fungere også greit. Her har jeg en kollonne der antall uavgjorte kamper skal stå- og her kommer problemet. så lenge det står noe i rutene er det greit, men da rutene er tomme oppfattes dette som at de er like, dermed registreres det i tabellen at lagene har et antall uavgjorte kamper selv om de ikke er spilt ennå. Jeg ønsker altså at når en celle er tom skal den ikke tas med i beregningen. Eller blir den fortløpende tabellen feil.. har prøvd å finne ut dette, og leste noe om å sette inn IF(ISBLANK eller noe slikt, men jeg har norsk versjon og får ikke dette til å fungere håper noe kan hjelpe meg..
moav Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 (endret) Funksjonsnavnene i norsk versjon er: IF=HVIS ISBLANK=ERTOM Endret 1. februar 2007 av moav
ilpostino Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 det burde gå ved å bruke skjulte celler men det vil kanskje bli litt mer jobb å sette opp.
Harald Staff Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Med hjemmelagets mål i A1 og bortelagets i B1, formel for HUB-resultat: =HVIS(ELLER(A1="";B1="");"";HVIS(A1>B1;"H";HVIS(B1>A1;"B";"U"))) HTH. Beste hilsen Harald
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå