Gå til innhold

DX10 eller DX9....


dundun

Anbefalte innlegg

har tenkt å vente litt med Vista, ca et år, er det da noe poeng å kjøpe et skjermkort som støtter dx10? om et drøyt år har jeg tenkt å oppgradere både cpu,ram og skjermkort. saken er at jeg egentlig har behov et litt bedre kort enn det jeg har nå(xfx7800gt 256mb) vriker som et raskere kort med 512 mb er påkrevet for mitt behov som er spill i 1600x1200 setter pris på synspunkter eller evnt. erfaringer :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visst du skal få noko serleg ytelses økning fra 7800gt så er det like greit å gå over til DX kort med ein gong. Det er ikkje så stoprl forskjell frå 7800 gt og det beste DX9 kortet som er x1950xtx (ca 40%?).

 

Ville heilt klart gått for eit DX10. Visst du fyrst skal oppgradere så er eit DX10kort mykje betre enn både 7800gt og x1950xtx.

Lenke til kommentar

Køp dig heller ett brukt kort som är bedre än det du har. Om ett år när du ska uppgradera så finns det säker flere dx10 kort att velge på..bättre priser pga konkurans från ati och produktions kostnader. Om ett år så bør väl 4core processorer vara det man ska ha..och ddr3 ram?

Tror Vista om ett år børjar gøra rätt før sig med tanke på komponenter och drivere som passer sammen. Vista är helt klart "pent" och brukbart och man vill ju såklart ha det senaste. Har testa Vista x64 men vill har flere program/spill som støtter før jag går før dx10 kort.

Lenke til kommentar

Enig med svensken, å kjøpe DX10 kort nå dersom du ikke har planer om å bruke det enda er kanskje ikke så lurt. Jeg gjorde det, men likevel :p

Selv om 8800 kortene yter veldig bra, får du et bedre ett til lavere pris om et år, så et 7900 eller X1900 basert kort burde være plenty for nå.

Lenke til kommentar
Hvis du først skal bruke 2000-2500 så ville jeg ventet noen uker til det nye dx10 kortet fra nvidia kommer. Regner med det vil yte en god del bedre x1900 og 7900. Dx10 kort

7850311[/snapback]

Enig, hovedpoenget med 8800 serien er neppe DX10, men generelt bedre ytelse. Det å bytte ut ett 7800 kort med 7900(til ~2k) for så å bytte til ett enda nyere kort om ett år til samme pris og kanskje mer virker for meg som dårlig butikk. Enten ville jeg kjøpt ett veldig bra nå eller så ville jeg ventet ett år og lagt pengene tilside, du får garantert ett mye bedre kort for pengene om ett år enn nå :)

Lenke til kommentar
Visst du skal få noko serleg ytelses økning fra 7800gt så er det like greit å gå over til DX kort med ein gong. Det er ikkje så stoprl forskjell frå 7800 gt og det beste DX9 kortet som er x1950xtx (ca 40%?). 

 

Ville heilt klart gått for eit DX10. Visst du fyrst skal oppgradere så er eit DX10kort mykje betre enn både 7800gt og x1950xtx.

7849653[/snapback]

setter pris på alle svar, men 40% bedre ytelse på x1950xtx?? kan det stemme?? og hvis det gjør så 40% høres veldig mye ut for meg, jeg ville øke med en 6000-7000 poeng i f.eks 3d-mark

Lenke til kommentar

Jeg kan nevne at på bruktmarkedet her på hardware.no er x1900gt priset lavere enn 7800gt til tross for at det gir ca. 10 % mer poeng i 3dmark06 (og mye bedre ytelse i spill). Du kan faktisk tjene penger på å selge ditt skjermkort og kjøpe deg et slikt brukt :!:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Visst du skal få noko serleg ytelses økning fra 7800gt så er det like greit å gå over til DX kort med ein gong. Det er ikkje så stoprl forskjell frå 7800 gt og det beste DX9 kortet som er x1950xtx (ca 40%?). 

 

Ville heilt klart gått for eit DX10. Visst du fyrst skal oppgradere så er eit DX10kort mykje betre enn både 7800gt og x1950xtx.

7849653[/snapback]

 

Det beste DX9 kortet er 7950gx2. Det koster mere ja, men det slår x1950xtx i høye oppløsninger. Etter tester jeg har sett.

Endret av weirdo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...