Gå til innhold

32 eller 64 bit versionen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkt å skaffe meg Vista ultimate, men lurer på om jeg må kjøpe 32 eller 64 bit versionen? Har en 2 mnd gammel maskin som kjører x2 5200 og x1950xtx på et Asus delux hovedkort med 2 gb ram.

På forhånd takk!

:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt ann på. Hvis du skal kjøpe deg en retail lisens så fungerer nøkkelen du får på både 32 og 64-bits versjonene, så da er det ikke noe problem. Hvis du kjøper OEM er jeg ikke så sikkert. Så vidt jeg kan se så får man kun med enten 32 eller 64-bits versjon, men det er mulig at nøkkelen kan brukes på begge. Hvis ikke så er det nok smartest å kjøpe 64-bits, siden du antageligvis kommer til å oppgradere til i allfall 4 GiB RAM, og kanskje mer enn det innenfor levetiden til Vista.

Skrevet
Det kommer litt ann på. Hvis du skal kjøpe deg en retail lisens så fungerer nøkkelen du får på både 32 og 64-bits versjonene, så da er det ikke noe problem. Hvis du kjøper OEM er jeg ikke så sikkert. Så vidt jeg kan se så får man kun med enten 32 eller 64-bits versjon, men det er mulig at nøkkelen kan brukes på begge. Hvis ikke så er det nok smartest å kjøpe 64-bits, siden du antageligvis kommer til å oppgradere til i allfall 4 GiB RAM, og kanskje mer enn det innenfor levetiden til Vista.

7847562[/snapback]

Takker, tenker jeg går for en 64 bit gitt :thumbup:

Skrevet

Lurer på dette selv.. Har nettopp anskaffet meg en "Windows Vista Ultimate English Retail".. Se system info nedenfor..

Skal ikke installere Vista enda, må vente på en skikkelig brikkesett driver fra nVidia til mitt nForce680i hovedkort.. Og det ser jo ut til å kunne ta år og dag..

Men kan jo finne ut om jeg skal ha x86 (32-bit) eller x64 (64-bit) alt nå da..

Så hva er forskjellen på x86 og x64 ? Hva anbefales ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...