Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anmeldelse av rasisme? Trenger litt forslag


Anbefalte innlegg

Yep, da driver vi ved VK1 medier & kommunikasjon å lager TV for TV Sunnmøre (lokalTV).

 

I oppgaven til gruppen min står det at vi skal ha om 'anmeldelse' (vi har tidligere anmeldt PlayStation-spill), og denne gangen er det rasisme, dop, alkohol og rusmidler vi kan velge mellom. Gruppen min har valgt rasisme.

 

Men hvordan i alle dager anmelder man rasisme?

 

Jada, vi er fullstendig klar over at vi kunne ha valgt noe annet, men det å anmelde alkohol er minst like 'dumt', så vi prøver oss nok på rasisme.

 

Vi tenkte å gå rundt å spør et par personer, å gi de stjerner/poeng etter hvor gode de er til å være rasistisk, men vi konkluderte med at det kanskje ble litt for rasistisk.

 

Hvertfall, kom gjerne med forslag til hvordan vi kan gjøre dette til et bra, morsomt og kanskje seriøst program, uten å støte eventuelle seere, da vi er helt tom for ideer.

 

 

Med beste hilsener,

Vegard

Endret av vegardostrem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å gå bort til en...fremmedkulturell og vær rasistisk først, så gir gir dere en slags beskrivelse av reaksjonen og hvordan hele totalopplevelsen var.

Etterpå finner dere noen andre og er hyggelige mot de, og anmelder hele situasjonen etter samme kriterier.

 

Et tips, de "utsatte" bør nok være med på leken. Hvis dere ikke ønsker at det skal være 100% autentisk da, men det hadde i allefall ikke jeg tatt sjansen på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...