Gå til innhold

klassen du ikke vil ha med i en 5 mans gruppe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange ikke liker hyntards her og det forstår jeg. Men så er det også så om en hunter gjør en feil så får det mye større følger en om mange andre klasser gjør det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Druid er faktisk blant de jeg setter høyest, de fleste som spiller druid har jeg oppfattet som gode modne folk som spiller bra. En god feral druid kan tanke mye bedre en en dårlig warrior.

7847428[/snapback]

Helt enig, druider er den klassen jeg så absolutt har mest respekt for. :)

Folka som spiller som det virker som en jovial gjeng, og de vet som oftest godt hva de driver med.

Synd det er så få som spiller druid.... men det er vel kanskje like greit med tanke på hvor mange idioter det finnes der ute.

7847667[/snapback]

Virker som det er bare modne folk som spiller druid, har sikkert en grunnlag pga at de er litt sein i starten til å lvle opp. Hunters/rogue er utrolig enkle å lvle opp, sikkert en av grunnen til at så mange "fjottiser" spiller hunter/rogue.

Skrevet

Så lenge folk kan klassen sin så driter jeg i hva som er med. Er selv disc/holy priest, og har ikke noe problem å ha med 4 hunters hvis de bare vet hva de skal gjøre.

Gode hunters hjelper sinnsykt mye (synes jeg), men hvis de er dårlige (auto growl o.l) merkes det så utrolig godt. Ikke like lett å merke hvis en warlock suger, det tar bare litt lengre tid å drepe mobs.

Skrevet
TIL HEALERNE: det er ikke mye jobb å holde liv i peten. Helt sant, så skal hunterene være med å dele byrden, de har mend pet, men det går ut over dps. Mange healere bare står der, og slenger på en h.o.t en gang i blant, og da er det ikke for mye forlangt å heale peten. Buffs hjelper og på, og draenei sin racial er god healing, så det er ikke så tungt som før, om man tar med seg en draenei ;)

7847404[/snapback]

Petframe ødelegger ui!

7847904[/snapback]

qft

Skrevet (endret)
Hunters kan faint dead rogues kan vanish x2 med talent 1point vær

Rogues kan feint, som kan gjøres hvert 10nde sekund for 20 energy,

hvilket blir at de kan redusere aggro MYE mer enn det de trenger.

Hunters kan of tanke rogues kan of tanke med evasion 1point vær

Rogues kan faktisk offtanke helt perfekt uten evasion (m/heals selvsagt), bare at en eventuell druid / warrior holder "threat-spells" unna. Når en hunter tanker så må de andre passe på, det skjer ikke med rogue.

Hunters gjør Syk skade det gjør rogues også 1poeng vær

Hunters gjør ikke syk skade.

Og ja, jeg spiller rogue.

Edit; Kom med litt feil Feint info, skrev hvert 20nde istedetfor hvert 10nde.

Endret av lilleslem
Skrevet
Hunters kan faint dead rogues kan vanish x2 med talent 1point vær

Rogues kan feint, som kan gjøres hvert 20nde sekund for 20 energy,

hvilket blir at de kan redusere aggro MYE mer enn det de trenger.

Hunters kan of tanke rogues kan of tanke med evasion 1point vær

Rogues kan faktisk offtanke helt perfekt uten evasion (m/heals selvsagt), bare at en eventuell druid / warrior holder "threat-spells" unna. Når en hunter tanker så må de andre passe på, det skjer ikke med rogue.

Hunters gjør Syk skade det gjør rogues også 1poeng vær

Hunters gjør ikke syk skade.

Og ja, jeg spiller rogue.

7849032[/snapback]

:love:

Amen.

Ja, jeg spiller Rogue. Noen hunters gjør en god jobb, andre ikke. Dette gjelder for alle klasser, både fra healing- og tankinghold. Begge er ting jeg fant banalt enkle da jeg gjorde det (Bare til level 30-40, kan bli værre etterhvert)

Imo er en som må CC/DPS/Debuffs/etc det vanskeligste å spille.

Skrevet

Hunters med forståelse av hvordan et run gjøres vil jeg ha med på lik linje med alle andre. Tar heller en hunter og en priest istedet for to priests.

Ellers som svar til topic; alle bortsatt fra druids ;) Har gjort utrolig mange 5-mans med kun druids i det siste, og det er helt konge. Stealthe? Can do! Tanke? Can do! Heale? Can do! DPS spell? Can do! DPS meele? Can do! Se teit ut i forskjellige forms? CAN DO! :D

Skrevet

Til alle som snakker dritt om balance druids, JA de kan ikke holde tempo med mager / w-locks, men om du kjører et run med en mage i så er det vel greit om du trenger random og tar balance druid? Imba buff til mage, og til deg som sa at balance druid needer på alt som dropper, de druidsa på din server må lære seg og spille! Trenger ikke cloth nå lenger som balance druid ettersom blizzard har åpnet for balance med gear nå for tiden. MYE leather rundt med spell dmg nå for tiden. Det av cloth jeg bruker er fra quest rewards. -_-

Skrevet
Til alle som snakker dritt om balance druids, JA de kan ikke holde tempo med mager / w-locks, men om du kjører et run med en mage i så er det vel greit om du trenger random og tar balance druid? Imba buff til mage

7850392[/snapback]

Og nettopp det er problemet... en crappy drittbuff som gir noen få usle prosent mer critsjanse til magen er virkelig ikke verdt å kaste bort en plass i en 5-mannsgruppe for.

Selv om hele gruppa bestod av 4 mager og en balance-druid, så ville det fortsatt vært rom for diskusjon hvorvidt ikke bare en ekstra mage ville vært like nyttig.

Like tafatt er det å høre shadowprester argumentere for hvorfor de er så himla nyttige (15% ekstra shadow damage for warlocker), som rett og slett blir feil fokus.

Skal man argumentere for hvorfor et utradisjonelt spec er bra for ei gruppe, så får man gjøre det på andre premisser enn en mikroskopisk drittbuff.

Skrevet
Imo er en som må CC/DPS/Debuffs/etc det vanskeligste å spille.

7849051[/snapback]

Hahahahah..

7850494[/snapback]

Tanking fant jeg kjempelett, mistet aldri aggro, holdt ut i evigheter.

Healing var lett da det var å bruke tre forskjellige healingspells (i forskjellige ranks) på ett target. Dps fikk bare renew.

Som dps må du passe på debuffs, aggro management (noe som gjøre tankejobben lettere), posisjonering, riktige targets og AoE avoids, for å nevne noe.

Hvorfor er det så rart? (Nei, synes ikke dps er noe spesielt vanskelig, men det er den -vanskeligste- jobben, imo. Hvis du er for treg som dps kan tank/healer dø pga manamangel.)

Skrevet
Tanking fant jeg kjempelett, mistet aldri aggro, holdt ut i evigheter.

Healing var lett da det var å bruke tre forskjellige healingspells (i forskjellige ranks) på ett target. Dps fikk bare renew.

Som dps må du passe på debuffs, aggro management (noe som gjøre tankejobben lettere), posisjonering, riktige targets og AoE avoids, for å nevne noe.

Hvorfor er det så rart? (Nei, synes ikke dps er noe spesielt vanskelig, men det er den -vanskeligste- jobben, imo. Hvis du er for treg som dps kan tank/healer dø pga manamangel.)

7850526[/snapback]

Som prest: Velge riktig heal til riktig tidspunkt: greater heal, flash heal, PW: Shield om ekstremt nødvendig.

Alltid stå klar med en shackle og reagere lynraskt dersom noen undead er i nærheten.

Hele tiden passe på nok mana for å ha nok til heals sånn at gruppa ikke wiper, hele tiden passse på aggro og stå klar med Fade dersom man får det, dispelle alt mulig grums som kastes: Sheep, dots, fear... for å nevne noe.

Har du spilt mye som main healer i høyere level?

Vi spammer faktisk ikke bare Flash Heal toprank.

Tilogmed paladiner (som stort sett bare bruker Flash of Light) har annet biktigere ting å gjøre enn å bare spamme hotkeyen for spellen.

Om dps gjør noe galt går det sjeldent så ille som når en healer eller tank er for treige til å reagere.

Dps er det aller letteste jeg vet om, og da spesielt i raids.

Kast toprank frostbolt... og fortsett til den store gullmedalje.

Eneste man må være bittelitt obs på er å ikke dra aggro.

Jeg har faktisk spilt i alle roller, og det letteste er definitivt dps.

Noen ganger (om gruppa er god) kan det fort bli så kjedelig at man går i den klassiske "grinde-transen" og ikke lenger helt er tilstedeværende, fordi rollen som dps blir som vanlig, repetitiv grinding...

Skrevet

Nei, jeg har ikke spilt end-game, og jeg brukte sjelden flash heal, timing var skremmende lett, da det tok et år før helsa gikk ned. Brukte sjelden Shield, da den dro mye mana. Dispells var en selvfølge, men møtte ikke mye som måtte dispelles.

Shackle var ikke noe problem, og manapreservasjon var ikke vanskelig da jeg kunne bruke trege, effektive heals.

Som Rogue har jeg erfaring til Molten Core, Warlock til UBRS. I Molten Core var AoE det vanskeligeste å unngå, samt noen jævler av noen dots. Jeg måtte også posisjonenre meg mye i Molten Core, men veit ikke om noe etter dette, selv om det her var snakk om 5-manns.

Som warlock var det -mye- targeting, samt healerprotection med AoEs.

Skrevet (endret)
Like tafatt er det å høre shadowprester argumentere for hvorfor de er så himla nyttige (15% ekstra shadow damage for warlocker), som rett og slett blir feil fokus.

Skal man argumentere for hvorfor et utradisjonelt spec er bra for ei gruppe, så får man gjøre det på andre premisser enn en mikroskopisk drittbuff.

7850488[/snapback]

Det er da ikke bare Shadow Weaving en shadow priest har som hjelper raidet. Missery gir i tilleg 5% mer skade på target fra alle typer magi. Vampiric Embrace gjør jobben lettere for healere, og Vampiric Touch regener mana for mana usere (kanskje best å ha shadow priesten i ei gruppe med healere though).

Det ER bruk for en shadow priest i raids, det blir for dumt å tro noe annet, da vi har mye som booster raidet. Dessuten så kan en shadow priest gå ut av shadow form og heale helt greit hvis det er behov for det i motsettning til andre dps klasser.

edit: dette gjelder da raids for det meste.

I 5mans så er det også greit med en shadow priest etter mine erfaringer, healeren får mindre jobb og regener mer mana, det vil si mindre downtime. Dps økningen fra debuffs blir ikke enorm, så man tar ikke med en shadow pirest til et 5 man på grunn av det.

Endret av Gwaihir Vindherre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...