Gå til innhold

Forslag til ny minpc


Anbefalte innlegg

Har siklet lenge etter en ny minipc og har etter hvert funnet ut at Shuttle SS51G er et greit utgangspunkt. Pcens skal være en slags multimediabox. Primært til bruk i stua.

 

Slik planene er nå tenker jeg på følgene:

 

Hovedkort + kabinett Shuttle SS51G

Skjermkort Radeon 9000 All-in-Wonder?

Harddisk Seagate Barracuda 120 GB

DVD Pioneer 117

RAM Crucial 512 MB DDR

Diskettstasjon Standard Sony

CPU P4 Northwood 1.8 Ghz

 

Noe jeg har glemt? Prøver å få grei ytelse uten at jeg trenger sinnsyk ytelse(les 9700 pro..),det blir fort litt for dyrt. Det jeg har nå ligger på rundt 10000,-. Det er jo litt penger det, så jeg lurte på om jeg skulle nøye meg med 7500 kortet da dette er 600,- billigere.

 

Hva med lydkort?

 

Takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor heftig innebygd skjermkort det er snakk om, ingen AGP port er jo ikke så positivt da. Må nok tenke litt på det der..

Prosessoren har jo heller ikke gjordt det så bra i test. Hardware.no hadde en test hvor det kom fram at man burde ha litt særegen hardware for å spille av divx etc. bra sammen med denne prosessoren. Det innebygde skjermkortet må jo derfor igjen harmonisere med prosessoren. Hmmm..

 

Prisen derimot er jo genial!

Lenke til kommentar

Legg merke til at jeg skrev NYE mini-itx kortet. Det er basert på et annet brikkesett, og skal takle avspilling av divx osv. mye bedre enn det første.

 

Hiver med litt mer info:

 

VIA have announced the EPIA M-Series Mini-ITX mainboards in no uncertain terms. Worlds have apparently collided to make this possible. To regular readers of this site, the impressive specifications will be nothing new. In brief though, they feature the DVD playback boosting Apollo CLE266 chipset, six channel audio, USB 2.0 and Firewire, all in a 170 x 170mm package.

 

Fra http://www.mini-itx.com

 

De har fått inn et eksemplar til testing, så det kommer nok en test av det om ikke så lenge. Er det bra til avspilling av dvd og divx kommer jeg sikkert til å bestille ett selv :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Insanity på 2002-12-01 22:17 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...