Gå til innhold

Et ultimat kabinett?


Anbefalte innlegg

Heysann!

 

Jeg vil ha et utlimat kabinett, sånn at jeg ikke trenger å kjøpe et nytt kabinett med det første... Med det mener jeg at det skal være stort og ha mulighet til masse oppgraderinger. Det skal se så stilig ut, at jeg ikke vil unne meg andre kabinetter :p Det jeg liker er ikke den typiske Lian-Li-stilen. Jeg synes den generelt er nokså kjedelig, selv om det oser kvalitet av looken :) Dere kan jo se hva jeg har for et kabinett fra før i linken i signaturen min :)

 

De minste kravene jeg har, er at det skal være minst 5 fronttilgjengelige bays, siden jeg har tre, og vil ha en viftestyring som krever to :) Det skal også være plass til tre harddisker og et ATX-hovedkort. Den siste tingen som er viktig er at det er vindu :) Ikke så veldig kravstor der, men det er designet som er aller viktigst.

 

Når jeg har sett meg litt rundt nå, så har jeg tenkt på et av disse:

Thermaltake Kandalf Extreme Edition

Sunbeam Evil Eyes

Recom Backdraft

Sunbeam Transformer

NZXTLexa (Denne lever jo ikke opp til 5 bays, da...)

 

Er veldig åpen for andre forslag, og ellers erfaringer fra noen av disse. Og også hva dere synes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva med et APLUS Twin Engine?

 

det har alt du trenger: syk kjøling, 5 fronttilgjengelige bays, 7 plasser til hdd, atx form og et design som jeg tror du vil like :)

7841741[/snapback]

 

Den der må bråke noe inne granskauen siden det er 2x 25 cm vifter.

 

btw: Kandalfen er sjukt tung.

7841840[/snapback]

25cm viftene bråker ikke i det heletatt. hvorfor skulle de bråke mere en vanlige vifter? har en selv i sidedøra mi og det er den som er den stilleste av alle viftene mine. stor vifte = lavt turtall = ingen bråk.

 

EDIT:

 

"They are extremely quiet even at full throttle."

( kilde: http://www.techpowerup.com/reviews/Apluscase/TwinEngine/1 )

Endret av fredblic
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at twin engine er bra, men en kompis av meg har det, og da er det ikke like gøy å komme med det :) Og det er nokså stille av seg :9 Det at kandalfen er tung, har da ikke så masse å si, jeg har jo fått muskler for å bruke dem :p Det Lian-Li-kabinettet likte jeg egentlig, men det var jo en enorm støy i de viftene... Stackeren har jeg i utgangspunktet vurdert Nvidia-verisjonen :) Men jeg er ikke sikker på om det er mulig å se igjenom sidedøren på stacker-kabinettene, er det noen som kan svare meg på det? Har ikke funnet noen som selger det, da... Mulig å bestille fra Nvidia?

 

Takk for mange gode svar, og jeg håper det blir flere, tenkte å bruke meg god tid på dette valget :) Jeg skal kunne være skikkelig kresen :p

Lenke til kommentar
Det Lian-Li-kabinett likte jeg egentlig, men det var jo en enorm støy i de viftene...                                                                                                     

7845458[/snapback]

 

 

Ser ikke noe problem ved at viftene støyer noen, siden du i innledningen sa at du skulle ha viftestyring ;)

Lian Li er alt du trenger å litt mer, mark my words :thumbup:

Lenke til kommentar

Tja, ligger jo noe i det også... Jeg skal vente litt til... Jeg fant ut at det ble veldig masse peng på meg nå :-P Skal ha kabinettet, ny PC-skjerm, orginal Vista Ultimate, PS3 og 52" til å spille på... Heldigvis får jeg en full HD bravia-skjerm for rundt 4000 :) Kontakter er en fantastisk ting! :) Men allikevel er det snakk om 17 000 utenom kabinett :p Kanskje kommer det også et fantastisk kabinett i mellomtiden? :-)

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at twin engine er bra, men en kompis av meg har det, og da er det ikke like gøy å komme med det :) Og det er nokså stille av seg :9 Det at kandalfen er tung, har da ikke så masse å si, jeg har jo fått muskler for å bruke dem :p Det Lian-Li-kabinettet likte jeg egentlig, men det var jo en enorm støy i de viftene... Stackeren har jeg i utgangspunktet vurdert Nvidia-verisjonen :) Men jeg er ikke sikker på om det er mulig å se igjenom sidedøren på stacker-kabinettene, er det noen som kan svare meg på det? Har ikke funnet noen som selger det, da... Mulig å bestille fra Nvidia?

 

Takk for mange gode svar, og jeg håper det blir flere, tenkte å bruke meg god tid på dette valget :) Jeg skal kunne være skikkelig kresen :p

7845458[/snapback]

jeg har den vanlige stacker 830 kassa i sølv med sorte detaljer. det er en kjempekasse. masse god plass, utrolige muligheter for kjøling, vibrasjonsdempa diskrammer osv.

 

sidedørene er perforerte, så du vil kunne se lys og slikt uten problemer, men detaljer vil ikke være synlige. spesielt da viftefesteordningen plus sidedøra totalt blir: 1 perforerrt sidedør, 4 stk 120mm vifterammer med støvfilter og perforrerte plater. å se noe som helst utenom lys igjennom dette er bortimot umulig.

 

men så køper du ikke denne kassa for å få ei kasse med vindu. selv om det skulle la seg moddes ganske greit. du kjøper kassa for alt det andre jeg lista.

 

personlig liker jeg den versjonen jeg har selv. den svarte blir for svart, og nvidia utgaven har noen kosmetiske endringer jeg ikke liker.

 

vil påstå at ingen av de forslaga i første posten er verdt å vurdere.

 

men kan komme med et til. thermaltake mozart. den er ganske unik. ikke mange som har en 72cm høy kasse med 7" lcd skjerm og plass til 2 systemer ;)

 

linky

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...