ZoRaC Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Har en MS Access-database på en windows-maskin i samme nettverk som webserveren. Webserveren kjører FreeBSD. Jeg har laget et PHP-script som kommuniserer fint mot databasen via ODBC, MEN når jeg nå skal flytte scriptet over på serveren oppstår problemet - jeg finner ikke MS Access-drivere til ODBC som virker på FreeBSD. Er det noen som har noen ideer til løsning? PS: Databasen MÅ være i MS Access-format, den kan ikke konverteres til f.eks MySQL.
ZoRaC Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Skrevet 7. februar 2007 *bump* Er det ingen som har noen ideer?
Ernie Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Hva med å bruke en annen database? Neimen seriøst, hvorfor ikke bruke sqlite, postgresql eller mysql?
ZoRaC Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Skrevet 7. februar 2007 Fordi det er en medlemsdatabase som har en VB-frontend, men som brukerne skal kunne oppdatere sin adresse, telefonnr, o.l i. Pga den VB-saken må den kommunisere mot access-databasen (ellers må utvikleren skrive om programmet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå