Gå til innhold

Temp avlesning P4 2.66


C0bra

Anbefalte innlegg

Har e nP4 2.66 m/boxed vifte og 3kab vifter i et Chieftec matrix medium. Bruker Hardware monitor, der står det at cpu vifta går på ca2400rpm og den ene kab vifta går på 1500-3600rpm. På eska til kab vifta står det at den går fra 1400-300rpm(den er temp regulert) så jeg lurer på om hardware er et stabilt program. Der du ser tempen på cpu står det at den har vært oppe i 55grader når jeg spiller, men når jeg går raskt ut fra spilla og ser er tempen på max 45 hva er årsaken? Har MSI 648max hk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-30 21:42, skrev Snekker`n:

Boxed vifta er ikke temp reg, 55 grader er en normal temp under spilling ingenting å engste seg for


 

Vel, stock-vifta øker og senker hastigheten etter temperaturen, øker temp-en i kabinettet spinner stock-vifta raskere, selv om cpu-en er ubelastet. Vet ikke hva du kaller det, men for meg høres det ut som "temperatur-regulert"... :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har også en boxed vifte som forandrer antall RPM når CPU blir varm, jeg regner med at dette vetyr den er temperaturregulert. Jeg vil tippe at i noen tilfeller det CPU er overklokket mye vil viften gå for fullt hele tiden, uten at jeg er sikker. Reguleringen av viftehastigheten kan jo også være styrt av mitt usedvanlige gode hovedkort :=) det har noe som heter q-fan eler noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...