Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med OS installering på server.


Anbefalte innlegg

Ha en IBM IntelliStation Zpro

Intel PentiumIII Xeon

 

 

Problemet kommer etter at jeg formaterer HDD'en og begynner å kopiere inn filene, kommer til ca. 15-20% og da kommer en blå skjerm med feilmeldingen;

 

***Hardware Malfunction

Call you're hardware vendor for support

***The system has halted

 

Har allerede prøvd med 3 harddisker.

Prøvd å installere Windows 2000, 2000 server, 2000 advanced server og Windows XP Pro, men får samme geilmelding hver gang.

 

Noen som har en løsning?

Endret av Pingo669
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er minne som feiler så vil du MEST sannsynlig finne ut av det med MemTest86, hvis det skjærer seg på samme plass hele tiden så ville jeg ha tippet at det heller er noe med HDen, da ville jeg ha prøvd å kjøre en chkdksk med parameteren for å markere dårlige sectorer (husker desverre ikke den i hode).

 

Frankie

Lenke til kommentar

Minnefeil vil ogsaa kunne resultere i at maskina feiler paa samme sted hele tida under f.eks. installering av Windows. Hadde det selv paa en PC hvor den paasto at ei fil paa windows CD'en var korrupt, samme fila gang paa gang. Den samme CD'en fungerte fint paa andre maskiner. Memtest fant feil overalt saa jeg satte ned timingene paa minnet og da gikk installasjonen fint.

Lenke til kommentar

Har enda ikke hatt tid til å teste forslagene deres. Kommer til å teste det i natt/morgen, kommer med tilbakemelding så fort jeg har fått testet det.

Takk for forslag=)

 

Men vet med sikkerhet at det ikke er HD som er problemet, så har en knapp på ram'en. Så om jeg ikke får fikset det tror ejg at jeg selger den, vet ikke om jeg har råd til nye rambrikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...