Gå til innhold

X360 riper i plata?


ScadamiCa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut som Xboxen har ødelagt ett spill ved å lage ei ripe som følger rundt hele plata..

 

Har bare fått med meg at dette er eit kjent problem,

hva er det å gjør med det?

 

Plata fungere ikke skikkelig lengre

7814811[/snapback]

 

Vi har fått inn noen sånne der hvor jeg jobber ja, så det er et kjent problem, hadde en igår som fikk ny xbox av Microsoft men fikk ikke nytt spill som xboxen da hadde ødelagt. MS nektet å erstatte spillet selv om de byttet maskin og innrømte at det var noe feil på den.

 

:mad:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

det er ikke alle som flytter den, min har stått på samme plass siden jeg fikk den, men den lager fremdeles riper! spiller ikke så mye at det gjør noe da.....

Lenke til kommentar
Så du syns det er greit at den lager riper i spill?såpass må'n regne med lissom?Rareste jeg har hørt.

7815006[/snapback]

Tror du misforstår litt her nå. Alle vet at 360 vil lage riper hvis du flytter på den mens plata er i og den er på. Det står jo til og med i manualen til 360 at du ikke skal flytte den mens den er på.

 

Mange sier at den også lager riper hvis de ikke flytter på den. Om de snakker sant vet jeg ikke. Men, jeg tipper du vil få riper hvis du har 360 nær et sted hvor vibrasjoner kan oppstå. F.eks. nær ei basskasse o.l.

 

Har ikke hatt dette problemet selv, men skikkelig synd for dem det skjer, hvis du skulle være 360'n sin skyld. Det at folk har fått bytta maskina når den har laget riper, betyr jo egentlig at Microsoft innrømmer at det er noe feil på maskina. Men det kan jo fort bli noe feil med laseren, hvis du flytter på maskina og laseren kommer borti plata i høy hastighet

Lenke til kommentar

Hvor store riper er det snakk om her? Jeg ser på spillene mine og legger merke til små tynne riper som går rundt platene. Noe jeg ikke har forårsaket selv. Men om de blir ødelagte over tid vil jo vise seg.

 

Offtopic: Det som er snålt er at jeg får opp (relativt ofte) at: "This disc is unreadable. Turn your xbox off and clean the disc", ja noe i den duren. Og det verste er at jeg kjøpte den sist uke, og var andre gang jeg prøvde spillet. (PGR 3) Ingen støv og ingen riper. Snålt at det kommer opp da.

Lenke til kommentar

Jeg vet at det er noen som får riper i plata selv om man ikke flytter på boksen. Hadde samme problemet selv ,og da jeg ringte microsoft sa de at noen av boksene hadde et problem. Når de innrømmer det selv er det vel ikke noen tvil at en del har fått føkka bokser.....

Microsoft gir deg ikke nytt spill hvis det er en annen ugiver enn dem selv.

Ripene er ikke så vanskelig å reparere med en sånn cd-repair greie....En som sliper og polerer plata koster ca 300 på elkjøp..Har selv reparert to xbox360 plater med den, den ene plata hadde ganske store riper men nå funker den helt fint.

Fikk forresten en ny xbox360 også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...