Matitti Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Har en bærbar pc av typer Asus A6K fra november 2005. I starten da jeg brukte pcen lå den på ca 60 grader. Men i de siste månedene ligger det på 80-100 ved forskjellige bruksområder. Dette er veldig høyt, og lurer på hvordan jeg kan få gradene til å minke. Jeg bruker et program som heter asus nb probe til å måle temepraturen på cpu. Her står den på ca 90 og viser: FATALT! Vifta går så det suser hele tiden og det gjrode dne ikke før. Har nå formatert, og lurer på: Hva kan jeg gjøre for å få gradene til å synke? Mvh Matitti
Torsph Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 DU kan sjekke om det er støv osv som dekker til lufte kanalene.. Sist gang min pc ble veldig varm, var det noe galt med CPU. Og fikk den tilbake med CPU da CPU var defekt..
Bluum Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Hvis maskinen faktisk ER 100 grader så kjenner du det et eller annet sted på maskinen, serlig siden du har laptop. Du svir fort av deg både lår og fingre hvis det er 100 grader. Men sjekk likevel etter støv, og prøv å sette et par CDer eller liknende under maskinen når du har muligheten, så får du luftsirkulasjon under maskinen, noe som skal hjelpe litt på temperaturen.
AnaXyd Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Som en annen her sier, rens maskinen for støv. Kjøp deg luft på boks, og blås litt inn i luftehullene. Sannsynligvis kommer det en hel haug med hybelkaniner fykende ut av et annet luftehull når du gjør dette. Prøv å få vekk alt av støv, og sjekk temperatur deretter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå