Gå til innhold

Editere en TV-kort driver, mulig?


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er postet helt på riktig sted, men her er altså mitt problem.

 

Jeg driver å leker litt med HTPC programvare for senere å muligens bygge en HTPC.

Det jeg har kommet fram til er at for å få live TV signaler til de forskjellige mediasenterne, må det gå gjennom et TV-kort.

Jeg har funnet en måte å få de digitale kanalene her i huset direkte inn på PC'n gjennom et nettverkskort, så jeg vil gjerne bruke disse signalene direkte.

 

Er det mulig å editere en driver til et TV-kort som div. mediasentre har støtte for, så det ser ut som signalene kommer fra TV-kortet og ikke nettverkskortet?

Jeg vet at mange av TV kortene tar imot analoge signaler og gjør dem om til mpeg2 streams, som igjen blir vist på skjermen. Etter hva jeg har forstått, er videomaterialet jeg får inn også mpeg2, så det skulle ikke by på store problemer ville jeg tro...

 

Jeg har null peiling på programmering, så her trenger jeg hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker fint med VLC, og det har jeg brukt i over ett år nå..

Tingen er at jeg vurderer å bygge en HTPC, og da hadde det vært fint om medi-senter-programmet jeg skal bruke (mediaportal) kunne ta imot disse signalene direkte...

 

Takk for tipset om Myth TV, skal teste det ut.

 

Edit:

MythTV is known to work on Linux and Mac OS X (PowerPC and Intel). It does not run on Windows.
:roll: Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

Edit:

MythTV is known to work on Linux and Mac OS X (PowerPC and Intel). It does not run on Windows.
:roll:

7810778[/snapback]

 

Er ikke noe problem det, bare noe nytt å lære.. ;-)

Ta en titt på features og muligheter med MythTV, så blir kanskje du også frelst.

 

Hvilken leverandør av IPTV har du som leverer ukrypterte signaler på TP??

 

-Kisp

Lenke til kommentar
Er ikke noe problem det, bare noe nytt å lære.. ;-)

Ta en titt på features og muligheter med MythTV, så blir kanskje du også frelst.

 

Får se.. tester ut en WinMytTv for øyeblikket... Er litt skeptisk til å bruke Linuks på en HTPC der jeg også skal ha en del andre Windowsprogrammer..

 

Hvilken leverandør av IPTV har du som leverer ukrypterte signaler på TP??

 

Jeg fåretrekker ikke å spre det i håp om at det skal fortsette å være ukryptert ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...