NothinDoin™ Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 (endret) Hei.. Jeg er ny med video kamera'r og lurer på om det går ann å legge inn filmene jeg filmer på pc'n? Jeg har et Sony HandyCam (er ikke sikker på hva det heter). Jeg har prøvd å koble det til med både canon og hp pc kabel.. Må jeg ha en Sony kabel og en programmvare (hvis det hvor får jeg tak i det?) Endret 26. januar 2007 av NothinDoin
Kimbara Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Hei..Jeg er ny med video kamera'r og lurer på om det går ann å legge inn filmene jeg filmer på pc'n? Jeg har et Sony HandyCam (er ikke sikker på hva det heter). Jeg har prøvd å koble det til med både canon og hp pc kabel.. Må jeg ha en Sony kabel og en programmvare (hvis det hvor får jeg tak i det?) 7803563[/snapback] Det står mange steder her på forumet, men jeg kan skrive det ned enkelt og greit til deg. Jeg regner med du har en såkalt FireWire-utgang på kameraet ditt (les i instruksjonsbrosjyren til kameraet). Du trenger: *FireWire-kabel (samma hvilket merke det er) *En FireWire-inngang på PC'en. Hvis du mangler dette anbefaler jeg deg å kikke på et av video-korta til Pinnacle. *Et program som kan ta opp videoen via FireWire (MovieMaker, som følger med Windows kan dette, hvis ikke så følger det med et greit redigeringsprogram med Pinnacle-kortet) Kameraet må være slått på og være i play-modus før du setter i kabelen.
Black Star Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Tillegg til Kimbare sitt innlegg. Firewirekort på PC'n kan ha enten fire eller seks pins firewireinngang. Kjøp det som passer. Kamera har alltid fire pins.
NothinDoin™ Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Skrevet 26. januar 2007 Er ikke så veldig kjent med dette så jeg spørr ! : Hva er Firewirekort? Hva er pins?
Black Star Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Firewirekort: Hvis du ikke har en firewire/dv-inngang på datamaskinen, kan du kjøpe dette i form av PCI kort (til å koble på inne i stasjonære datamaskiner) eller PCMCIA kort (for bærbare datamaskiner). Da kan du koble digitalt videokamera til din PC. Pins: En firewireinngang kan være 4-pins eller 6-pins. Et kamera har alltid 4-pins, mens firewireinngangen på datamaskinen kan være begge deler. Det finnes både 4-4, 4-6 og 6-6 pins firewirekabler.
NothinDoin™ Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Skrevet 26. januar 2007 Firewire er det USB kabelen eller åssen ser den ut?
Torbjørn T. Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Firewire og USB er to forskjellige ting. Firewireinngangen på kameraet ditt vil sjå slik ut, og ein 4-pins kabel slik. Ein 6-pins-port ser slik ut, med ein slik kabel.
NothinDoin™ Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Skrevet 27. januar 2007 Okei.. Jeg fant ikke noen 6 pins inngang på kameraet så det får nok bli den andre
Torbjørn T. Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Som Afseth (og eg, iallfall indirekte) sa, so er det alltid 4-pins på kamera. Det du må sjå på er kva inngang som er på PC-en din. Er det 4-pins der og, som på dei fleste berbare, må du ha ein 4- til 4-pins kabel. Er det 6-pins på PC-en, slik som på dei fleste stasjonære, må du ha ein 4- til 6-pins kabel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå