Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dempere og fjæring til Audi 80 2.0E


Anbefalte innlegg

Jeg kjørte så og si på 3 hjul i flere mil i dag. Kjørte inn på en bensinstasjon for å sjekke hva som var galt, og da hadde høyre fremdemper låst seg. Blitt trykt oppunder panseret nærmest.

 

Fikk sjekket det og han sa at jeg måtte bytte dempere. Han fyren på verkstedet sa at han synes bilen var senka, men for min del ser det ikke ut som om den er senka. (Skal ringe forige eier snart for å høre). Og hvis den er senka fra før av, ville det bli dyrere og vanskeligere.

 

Lurer på om det er noen som vet om noen billige framdempere? :)

 

 

EDIT: Har også et problem med setevarmerene og rutevarmeren bak. Vet ikke helt 100% hvor sikringene til de er. Så igjennom alle sikringene, ingen hadde "tatt kvelden". Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjærene kan sige og gjøre bilen lavere med årene. Det KAN være en tanke å velge kortere sportsdempere, da blir den adskillig bedre å kjøre også. Uoriginale sportsdempere koster sikkert ca. det samme som vanlige originale dempere. Sistnevnte er ikke stort mer effektive enn sykkelpumper. Ring til Norsk Bildelssenter på Liertoppen, de leverer det meste til VW/Audi.

 

9 av 10 setevarmerproblemer skyldes brudd i varmeelementet i sitteputa. En skjelden gang kan det være elementet i ryggen. Like skjeldent er det å få feil på brytere o.l. (Jeg har bytta mange sete-element)

 

Rutevarmen bak har litt flere muligheter, men jeg ville begynt med å sjekke kontaktpunktene inn på ruta. Ofte vil kondens forårsake korrosjon der.

Lenke til kommentar

Okay, takker for bra svar. Da skal jeg ta meg en tur ut i morra, for å sjekke at alt er som det skal med kontaktpolene til bakrutevarmeren.

 

Jeg tror egentlig jeg bare går for vanlige originale dempere jeg. Eventuelt, kunne disse her vært noe tess: Disse demperene ?

 

Fikk oppgitt pris på originale dempere. Og det kom på 800 per stk.

 

EDIT: Hørte at de med gasstrykk var bedre enn oljedempere også.

Endret av Mortex2001
Lenke til kommentar

Demperne du så på er ei grei løsning, trolig et mye bedre alternativ til de originale.

 

Gassdempere tåler mer før de skummer og blir svakere. De du linker til er de MINST sportslige jeg ville montert, altså et greit alternativ. Originale hadde jeg ikke tenkt på i det heletatt.

Lenke til kommentar
Demperne du så på er ei grei løsning, trolig et mye bedre alternativ til de originale.

 

Gassdempere tåler mer før de skummer og blir svakere. De du linker til er de MINST sportslige jeg ville montert, altså et greit alternativ. Originale hadde jeg ikke tenkt på i det heletatt.

7807926[/snapback]

 

Okay, jeg bryr meg ikke så forferdelig åssen de ser ut, så lenge de er billige. Jeg har ikke styla bilen min noe fra før av så.

 

Så de der er bedre enn de originale demperene som du får kjøpt til Audi 80? Forresten, når man skal montere nye dempere. Er det noe annet man trenger? Følger fjæringer med?

Lenke til kommentar

Demperne har ingenting med utseende å gjøre. Jeg mener i alle fall at uoriginale sportsdempere er et bedre valg enn originale dempere, spesiellt om du vil at bilen skal føles litt fastere og mer presis.

 

Du bytter ikke annet enn demperne, forutsatt at fjærene ikke er brukket. Jeg ville fått verkstedet til å se over foringer og sånt i samme slengen. Har du flere ting som trenger å bli fiksa på, kan det bli billigere å ta alt samla. Uansett, om demperne er slitne vil du ha en "ny" bil når de er bytta, føles myye bedre å kjøre.

Lenke til kommentar
Demperne har ingenting med utseende å gjøre. Jeg mener i alle fall at uoriginale sportsdempere er et bedre valg enn originale dempere, spesiellt om du vil at bilen skal føles litt fastere og mer presis.

 

Du bytter ikke annet enn demperne, forutsatt at fjærene ikke er brukket. Jeg ville fått verkstedet til å se over foringer og sånt i samme slengen. Har du flere ting som trenger å bli fiksa på, kan det bli billigere å ta alt samla. Uansett, om demperne er slitne vil du ha en "ny" bil når de er bytta, føles myye bedre å kjøre.

7811422[/snapback]

 

Aha, jeg skjønner. Fatter'n ringte en bekjent i dag, og han sa han skulle se på det. Jeg skal prate med han selv senere i kveld, og kjøre bilen bort på verkstedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...