Øssa Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 (endret) Hei! Har nettop bygget meg ny pc, men den nekter å poste. Har: Asus striker extreme Evga 8800GTX Core 2 Duo E6600 2 x 1gb Corsair dominator 800 Mhz Silverstone Zeus 750W strømforsyning 2 Seagate barracuda disker Har prøv å slå på maskinen både med powerknappen i kabinettet og powerknappen som er integrert i hovedkortet. Ingen respons i det hele tatt. Har prøvd å fjerne disker og den ene rambrikken. Har også prøvd å resette CMOS. Alt uten hell. Har en mistanke om at det enten er strømforsyningen eller hovedkortet som er problemet. Når jeg skrur på strømforsyningen lyserde blå LED-ene på hovedkortet. Den grønne LED-en som heter SB_PWR lyser ikke. Googla litt på dette og fant i en test, dog ikke av Striker extreme, men av et annet Asus hovedkort: "The SB_PWR LED illuminates when an active power source is connected to the board". Har husket på å putte i 12VATX kontaken Hva tror dere, og hva skal jeg gjøre? Øssa Endret 26. januar 2007 av Øssa
Øssa Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Skrevet 26. januar 2007 Fikk det til nå. Viste seg at når onboard LEDs var på hadde ikke hovedkortet noen stanbypower og klarte derfor ikke klarte starte. Løste problemet med å bare trykke på LED SW-knappen på I\O platen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå