Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskina restarter seg


Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt nytt HK, cpu og skjermkort.

 

 

Etter at jeg satt sammen maskina har jeg hatt problemer med at den restarter seg når jeg spiller. Kan spille en god stund før den restarter seg, men det skjer før eller senere. Ganske frustrerende i grunn....

 

Håper noen kan hjelpe meg....

 

 

Opplysninger om maskinen:

 

HK: Asus A8R MVP

 

Cpu: Amd opteron 170 dual core

 

ram: 2x256 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM

ram: 1x512 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM

 

Har satt ram brikkene i slot:

 

1&2 @ 256

3 @ 512

 

 

 

Skjermkort: Club 3d X1950XT

 

 

 

 

Har installert alt av de nyeste driverne. Installert xp 2 ganger, men uten hell i problemløsningen.

 

 

Har en strømforsyning på 350 watt..... Er dette nok?

 

Bruker alle strømpluggene på komponenter i maskinen.

 

3 HD

1 dvd

2 til skjermkort.

 

 

Brukte ram brikkene i maskinen jeg hadde før og det var ingen problemer med den.... Tror ikke det kan være rammen, men hvem vet.....??

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekket temperaturen, kan den være for høy. Har hatt det problemmet selv.

 

Men jeg ville nok godt for for en ny og stabil strømforsyning som har blitt sakt.

7801043[/snapback]

 

 

Temperaturen er følgende:

 

cpu under load: 38-43 *c

 

cpu idle: 30-33 *c

 

Hovedkort under load 33-40 *c

 

Hovedkort idle 30-32 *c

 

Tror dette er ganske normalt......?

Lenke til kommentar
Ikke noe galt med de temperaturene der..

Prøv å kjør med kun 512mb brikka. Funker ikke det, må du skifte PSU.

En god og kraftig nok PSU er en av nøkkelene til et stabilt system.

7803571[/snapback]

 

 

Nå har jeg testet med kun 2x 256 rams brikkene i dual mode. Maskinen startet som vanlig og jeg skulle teste med Americas Army. Kom meg inn i spillet, men atter en gang restarta maskina seg. Dette etter kun 1 min inne i spillet.

 

Tidiligere kunne jeg spille ca 1-2 timer før restarten inntraff. Dette med all ram.

 

Vel, etter at maskina restartet seg kom den helt til det punktet hvor det er like før man kan se skrivebordet... Da ble det bare svart... Skjermen hadde ikke slått seg av men det ble bare svart..

 

Prøvde å trykke inn reset knappen i et nytt forsøk, men det samme skjer. Kommer ikke inn i xp.

 

Maskinen booter seg opp, og jeg kan se post i dos.... Ser også når den blåe indikator linjen beveger seg.. (Bootscreen) Etter dette blir det som sagt black as the bloody night!!"! ARG!

 

Dette skjedde for så vidt også med den gamle maskina mi, men kan ikke huske om det var etter jeg hadde installert den nye 512 brikken. Kjøpte den i september 2006. Kjøpte det nye hk, cpu, gpu for 5 dager siden.

 

På den gamle maskina hadde jeg oxo denne psu som jeg har nå....

 

 

Maskinvaren var da følgende:

 

Asus a7n8x HK

Amd xp2500+

Gf 6600 GT 128 mb ram.

 

Tror ikke disse komponentene krever veldig masse strøm.... Obs, maskinen restartet seg ikke da, men det kunne forkomme av og til at jeg hadde problemer med å komme meg inn i xp, akkurat slik som jeg har nå..

 

 

Hva kan dette komme seg av?

Kan det være noe feil med rammen??

 

 

Støtter det HK jeg har nå den type ram som jeg har??

 

Jeg har denne typen:

 

2X http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117209

 

1X http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117212

 

 

På forhånd takk til dere som tar dere tid til å hjelpe meg!!

Lenke til kommentar
Mye informasjon...

 

Du har ikke oppgitt temp på skjermkortet, sjekk!

 

350W på dine komponenter er lite. Hvilken PSU har du?

 

Kjør memtest!

 

HK støtter din RAM.

7809263[/snapback]

Tempen på GPU ligger på 60 idle, 80-90 under load.

 

PSU er av merke artic cooling.... Var med det toweret jeg kjøpte for ca et år siden.... Det er et spesiallaget tower for å få mindre støy!

Lenke til kommentar
Kan du komme tilbake her om problemet løser seg eller ikke. Har et lignende problem selv, men sterkere PSU.

7812680[/snapback]

 

 

Hei.

 

 

Nå har jeg prøvd å omplassere ram brikkene og nå går maskina som ei klokke.... Før kjørte jeg rammen i dual mode (400mhz) Nå kjører jeg den i single mode(200mhz), og nå er den stabil som bare det :)

 

Jeg har ikke kjøpt meg PSU enda, men blir nok å gjøre det med tiden... Vente til jeg får lønning først :)

 

Prøv å ommplasser ram brikkene dine...Om ikke det funker så ta ut en og en får å undersøke om du har noen feil med dem...

Lenke til kommentar

hvis du har et skjermkort som krever 450W strømforsyning så burde du nok skifte den så du ikke ender opp med permanent skade på¨noen av komponentene i maskina pga at den slår seg på og av hele tiden, det er ikke så gunstig for maskinen.

 

Fikk litt command queueing vibber av den problematikken din jeg.... du kan prøve og forandre instillingene på master harddisken angående command queueing.

 

spør hvis du ikke vet hvordan, eller hvorfor, de problemene du har an kanskje forårsakes av det også.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kan du komme tilbake her om problemet løser seg eller ikke. Har et lignende problem selv, men sterkere PSU.

7812680[/snapback]

 

 

Hei.

 

 

Nå har jeg prøvd å omplassere ram brikkene og nå går maskina som ei klokke.... Før kjørte jeg rammen i dual mode (400mhz) Nå kjører jeg den i single mode(200mhz), og nå er den stabil som bare det :)

 

Jeg har ikke kjøpt meg PSU enda, men blir nok å gjøre det med tiden... Vente til jeg får lønning først :)

 

Prøv å ommplasser ram brikkene dine...Om ikke det funker så ta ut en og en får å undersøke om du har noen feil med dem...

7822417[/snapback]

 

 

Kjørt memtest og ikke funnet noe gale på RAM'en da, men skal prøve det og se om det hjelper for meg og.

Endret av Jg.a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...