Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Mitsubishi Outlander


ingesqz

Anbefalte innlegg

de har fortsatt japseseter i dem. hvorfor setter de ikke inn seter som er lagt for europeere? Altså lange sitteputer og god beinplass. Fatter ikke.. Kommer aldri til å kjøpe noen av disse ukomfortable japsekjærrene.

7895213[/snapback]

Det er det verste pisspreiket jeg har hørt siden tirsdag!

 

Jeg er på ingen måte liten, og har ingen problemer what-so-ever med plassen og setene i vår Outlander. Helt ærlig vil du nok kunne finne at mange biler kan ha små sitteputer og ukomfortable seter, ikke en gang Mazda 323 '88 var trang i forsetet.

 

Tull og ball.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte en slik på lørdag. Får den midt i februar. Gleder meg noe vanvittig!! Jeg tror prisen kommer til å gå betraktelig opp med den nye motoren.

7827125[/snapback]

Det tror jeg også, noe avhengig av hvor driftsøkonomisk den er. Antakelig 30.000 minimum må plusses på eksisterende pris. Men jeg tror det er verdt å vente. Hva tror du om at rattet bare lar seg justere i lengderetningen, bare opp/ned?

7827282[/snapback]

 

Nå har jeg hatt min nye bil ca 1 døgn - og jeg er kjempefornøyd!! Veldig god å kjøre, blir fort varm i kulden, og man sitter godt! Barna sitter høyt og synes den er veldig fin. Den er også overraskende romslig, med god plass i baksetet og i bagasjerommet. :w00t:

Lenke til kommentar
-------

Har bestilt Instyle jeg også. Med levering i Juni. Skulle gjerne hatt den NÅ!

Har dere bestilt noe ekstrautstyr og hvilken farge?

8011257[/snapback]

 

Jeg har bestilt Svart instyle, eneste ekstra er lakken og slepekrok.

 

Tenker på å etterbehandle den med lakkforsegling når jeg får den i juni. PermaShine, Royalshine, Ditec eller lignende. Har ikke helt funnet ut hva som er best på en svart bil. Noen anbefalinger??

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt Svart instyle, eneste ekstra er lakken og slepekrok.

 

Tenker på å etterbehandle den med lakkforsegling når jeg får den i juni. PermaShine, Royalshine, Ditec eller lignende. Har ikke helt funnet ut hva som er best på en svart bil. Noen anbefalinger??

8016782[/snapback]

---------

 

Jeg har bestilt Stone Grey, beige skinnn og met lakk, hengerfeste og ryggesensor som ekstrautstyr.

 

 

Hva koster en slik etterbehandling? Har det mye å si for holdbarheten på lakken?

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt Svart instyle, eneste ekstra er lakken og slepekrok.

 

Tenker på å etterbehandle den med lakkforsegling når jeg får den i juni. PermaShine, Royalshine, Ditec eller lignende. Har ikke helt funnet ut hva som er best på en svart bil. Noen anbefalinger??

8016782[/snapback]

---------

 

Jeg har bestilt Stone Grey, beige skinnn og met lakk, hengerfeste og ryggesensor som ekstrautstyr.

 

 

Hva koster en slik etterbehandling? Har det mye å si for holdbarheten på lakken?

8016967[/snapback]

 

 

Jeg har også bestilt Stone Grey, beige skinn, met lakk, hengerfeste, men ikke ryggesensor, hadde veldig lyst på GPS, men da kostet det 26 ekstra lapper, og hadde også lyst på webatrovarmer, men det kostet 18 lapper. Får se om det blir ettermontering der gitt

Lenke til kommentar
kan man forresten montere chip på denne bilen?

8017287[/snapback]

 

Hvis det fungerer på samme måte som i VW-biler med samme motor kobler du en laptop til bilen, og endrer motorprogrammet til et med maksimal effekt (noe som tunere har). Har prøvd en Golf med samme motor, den hadde 200 friske dieselhester. :D

Endret av egil88
Lenke til kommentar

8016967[/snapback]

 

 

Jeg har også bestilt Stone Grey, beige skinn, met lakk, hengerfeste, men ikke ryggesensor, hadde veldig lyst på GPS, men da kostet det 26 ekstra lapper, og hadde også lyst på webatrovarmer, men det kostet 18 lapper. Får se om det blir ettermontering der gitt

8017257[/snapback]

 

 

Har du sett Outlander med beige skinn "live"? På bildene virker det som om fargen er en del lysere enn andre beige skinninteriør. Her jeg bor så har de ikke tatt inn noen med beige skinn slik at jeg er veldig spent på hvordan det blir.

Lenke til kommentar
kan man forresten montere chip på denne bilen?

8017287[/snapback]

 

---

 

Kan vel også kjøpe en chip/tuningboks.

 

Feks her:

 

http://www.cartuning.no/

 

Jeg har kjøpt en slik boks til den bilen jeg har nå og det fungerer bra. Boksen kostet ca. 3.000,-

 

Her er tallene for boksen til Outlanders motor med partikkelfilter:

 

Standard 103 kW 140 PS 320 Nm 236 lb-ft

Diesel Power 123 kW 168 PS 384 Nm 283 lb-ft

Lenke til kommentar
Jeg har og lyst på denne bilen. Skal låne en på torsdag for å få prøvd den litt så får vi se :)

8017457[/snapback]

 

har prøvekjørt den 2 ganger, da jeg ikke får bilen før i juni...

 

har lest nesten alle tester og omtaler om den, og jeg tviler ikke den dag idag at det er den "beste" bilen som tilfredstille vårt behov.

 

gleder meg til å kjøre forbi folk som spinner i en bakke osv (kan selvfølgelig hjelpe dem, da bilen har 4x4 lock samt kan trekke 2 tonn) hehehe

 

men det som er så utrolig bra, er at den bruker kun ca 0,68 på blandet kjøring, til å være 1690 kg

Lenke til kommentar
Ja vi har en Pajero sport i dag og den sluker bensin så jeg vil bytte til en som ikke bruker så masse. Regner med at den er god ja så da må jeg bare begynne på overtalelses teknikk på mannen hehe

8017534[/snapback]

 

 

hehe, kvinners overtalelsesteknikk fungerer nok..... :thumbup:

 

:whistle:

Lenke til kommentar
kan man forresten montere chip på denne bilen?

8017287[/snapback]

 

Hvis det fungerer på samme måte som i VW-biler med samme motor kobler du en laptop til bilen, og endrer motorprogrammet til et med maksimal effekt (noe som tunere har). Har prøvd en Golf med samme motor, den hadde 200 friske dieselhester. :D

8017362[/snapback]

 

-----

Men hva er best?

 

Tuning gjennom Laptop der en endrer "hjernen" eller at man kjøper en ekstern tuningboks?

 

Finnes det noen fasit i forhold til hvor mye ekstra krefter det er forsvarlig å ta ut?

Lenke til kommentar
Jeg har og lyst på denne bilen. Skal låne en på torsdag for å få prøvd den litt så får vi se :)

8017457[/snapback]

 

har prøvekjørt den 2 ganger, da jeg ikke får bilen før i juni...

 

har lest nesten alle tester og omtaler om den, og jeg tviler ikke den dag idag at det er den "beste" bilen som tilfredstille vårt behov.

 

gleder meg til å kjøre forbi folk som spinner i en bakke osv (kan selvfølgelig hjelpe dem, da bilen har 4x4 lock samt kan trekke 2 tonn) hehehe

 

men det som er så utrolig bra, er at den bruker kun ca 0,68 på blandet kjøring, til å være 1690 kg

8017488[/snapback]

 

---------

Hehehe

Det som overrasket meg aller mest, var kjøreegenskapene. Lettkjørt, godt avstemt fjeringskomfort og et lavt tungdepunkt selv om man sitter forholdsvis høyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...