Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Mitsubishi Outlander


ingesqz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Varebilen kommer til å koste 280 000 kr, jeg spår en bestselger. :)

7799744[/snapback]

Pga. av vårt idiotiske avgiftsystem. Jeg håper at hk-avgiften snart fjernes samt at vektavgiften blir modifisert til bare å gjelde biler som veier mer enn 1500 kg.

 

Outlander virker å være en spennende bil som jeg vurderer å kjøpe selv. Men jeg tror jeg venter til den kommer med den nyutviklede motoren fra PGA-gruppen (Peugeot/Citroen). Citroen sin SUV som kommer i sommer, er basert på samme konstruksjon. Den ser nesten bedre ut enn Mitsubishi Outlander.

Lenke til kommentar
Bygd i Frankrike? Alt som bygges i Frankrike får et interiør som faller fra hverandre øyeblikkelig du har signert kjøpskontrakten. :p

7802592[/snapback]

 

Nå er bilen bygd i Japan av Mitsubishi, men muligens den nye motoren er bygd i Frankrike.

 

Men noen som vet hvor mye prisen vil gå opp når de setter i ny motor?

 

Dagens motor 2.0 L / 140 Hk.

Ny motor 2.2 L / 170 Hk.

Lenke til kommentar
Nja, motoren drar forholdsvis bra på lave turtall. Men det er en bensinmotor, så enkelt er det, så de lever bedre på 2-3000 rpm. Ligger vel på 2500 i 80 i femtegir, noget høyt imho. Ellers velkjørende bil.

7804020[/snapback]

Hvor står det i testen til DinSide at det er en bensinmotor. Det står faktisk ikke hvilken motorisering som er testet i det hele tatt :hmm: men jeg forutsetter at det er diesel som testes, ref. annen artikkel i DinSide.

Lenke til kommentar
Nja, motoren drar forholdsvis bra på lave turtall. Men det er en bensinmotor, så enkelt er det, så de lever bedre på 2-3000 rpm. Ligger vel på 2500 i 80 i femtegir, noget høyt imho. Ellers velkjørende bil.

7804020[/snapback]

Hvor står det i testen til DinSide at det er en bensinmotor. Det står faktisk ikke hvilken motorisering som er testet i det hele tatt :hmm: men jeg forutsetter at det er diesel som testes, ref. annen artikkel i DinSide.

7804305[/snapback]

Gen1 Outlander kommer bare med bensin, i alle fall i Europa, Japan skal jeg ikke uttale meg rundt.

 

Vi har en 2-liters 16v på 136hk, mener den større motoren er 2.4 liter, tviler egentlig på at den er spesielt problematisk på bunn, 2.4 liter burde gi nok moment.

 

Det er ingen diesel, derfor er jo ikke dreiemomentet på topp i noe tilfelle.

Lenke til kommentar

Det er helt riktig at Outlander generasjon 1 kun kom med bensin. Når den nye blir lansert i midten av februar 2007, kommer den kun med en 2,0 DI-D diesel produsert av VAG. Har store forventninger til denne bilen. Er den rommelig nok til en familie på 4, kommer jeg til å kjøpe en.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en slik på lørdag. Får den midt i februar. Gleder meg noe vanvittig!! Jeg tror prisen kommer til å gå betraktelig opp med den nye motoren.

7827125[/snapback]

Det tror jeg også, noe avhengig av hvor driftsøkonomisk den er. Antakelig 30.000 minimum må plusses på eksisterende pris. Men jeg tror det er verdt å vente. Hva tror du om at rattet bare lar seg justere i lengderetningen, bare opp/ned?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mulig C-Crosser og 4007 har andre sitteputer når de kommer senere i år. Ang. prisen på den nye motoren, er jeg ikke veldig sikker på at den blir så mye dyrere. 2 liters dieselen som står i i dag, er jo ikke siste skrik akkurat... Den nye 2,2 literen kommer fra PSA som pleier å ha veldig "utslipps-snille" motorer. Men tiden vil jo vise hva de kommer på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...