Gå til innhold

Alle bilder og film er ødelagt.... Hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I dag kom posten med min MyBook 320 GB, så jeg plugget den til pcen og formaterte den til NTFS.

 

Når det var gjort så klippet jeg ut mapper og limte inn på den nye hardisken (ja klipte, ikke kopierte, dust som jeg er)

 

Når jeg nå ser på bildene og filmene jeg har lagt over så er nesten alle bildene slik (se bildet) og det samme med filmene... Bildene er uærstateli for meg da det er bilder fra kina og langt tilbake i tid. :(

 

Er det noen måte å fikse det her? Funker systemgjenoppretting?

 

Hjelp! :dontgetit:

 

 

Edit: Thumnail (eller noe sånt, det lille bildet) ser fint ut.

post-63993-1169743649_thumb.jpg

Endret av avalaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

I dag kom posten med min MyBook 320 GB, så jeg plugget den til pcen og formaterte den til NTFS.

 

Når det var gjort så klippet jeg ut mapper og limte inn på den nye hardisken (ja klipte, ikke kopierte, dust som jeg er)

 

Når jeg nå ser på bildene og filmene jeg har lagt over så er nesten alle bildene slik (se bildet) og det samme med filmene... Bildene er uærstateli for meg da det er bilder fra kina og langt tilbake i tid.  :(

 

Er det noen måte å fikse det her? Funker systemgjenoppretting?

 

Hjelp!  :dontgetit:

 

 

Edit: Thumnail (eller noe sånt, det lille bildet) ser fint ut.

7797562[/snapback]

 

bruk getdataback på den gamle harddisken, er du heldig kan du reddet data derfra...

men hva som har skjedd med mybook320 vet e ikke, har det samme selv, men den funker fint.

Lenke til kommentar
getdataback? Er det er program? hvordan gjør jeg det?

7797603[/snapback]

jepp, det er et program som gjenoppretter filer som er slettet.. det du må gjøre først er å ta analyse på gamle harddisken med getdataback, deretter gjenoppretter du filene som du vil ha med fortsatt getdataback.

Endret av killerboy85
Lenke til kommentar

Hvis du flytter et bilde tilbake, fx. til skrivebordet og åpner det der? Prøv eventuelt å åpne bildene på en annen maskin.

For meg ser dette ut til å være noen annet enn ødlakt fil, heller maskinen.. men jeg hadde ikke gjort noe drastisk, før alt annet er prøvd!

 

Jeg hadde krasj på en HD og trodde alt håp var ute, formaterte disken i irritasjon, men fikk så et tips som hadde reddet alt på disken..

 

Greb

Lenke til kommentar

Hmm.. fikk ikke helt til getdataback... analyserte den gamle HD'en men fikk bare opp filer som ligger der nå. Ikke noe av det som er slettet.

 

Har jeg gjort noe feil? :hmm:

 

 

Jeg sjekket også størrelsen på bilde-mappen... 707 GB??

post-63993-1169751152_thumb.jpg

Endret av avalaker
Lenke til kommentar

da tror jeg du har oversett noe i bruken av getdataback. Du kan gjerne finne "flere versjoner" (eller revisjoner, eller hva man vil kalle det) av harddisken din når du bruker dette programmet. Prøv flere av dem du får opp. Vil absolutt tro at dataene finnes der. Jeg har brukt det tidligere, med stort hell :)

 

Husk at jo mer du bruker datamskinen din, jo mer av de ønskede data kan bli overskrevet.. dette er tross alt disk-plass som windows regner som ledig. Derfor: ikke installer en masse programmer akkurat nå, og prøv å minimere kopiering av filer rundt omkring, inntil du har fått gjennopprettet dataene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...