Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC tillsynelatende helt død


Anbefalte innlegg

Hey. For nesten ett år siden bygde jeg en pc til en bekjent, den har fungert veldig greit, men for noen dager siden, nektet den å starte. Når man trykker på power knappen er det ingen respons overhodet. Jeg tenkte at det var strømforsyningen, å prøvde med en helt ny strømforsyning, noe som ikke var til noen hjelp, men hvis jeg holdt power button lenge inne, og trykket noen ganger, rykket det av og til litt i alle viftene, men så var den dø igjen. har prøvd å bruke reset knappen som power button, hvis det skulle vært bare selve knappen som var gått i stykker, men dette hjalp heller ikke. Noen ide om hva som kan være feilen? Tror dere det er hk'et som har gått adundas?

 

På forhånd takk

 

Precision

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortsluttning? Overbelastning? (f.eks strømkrevende vifter koblet direkte på hovedkort? fåglarna vet... bare et forslag) Opplevde samme tendensene på en gammel ibm aptiva en gang, og da var det en feil på en molex splitter som lagte kortsluttning, som resulterte slike utfall.

Dårlig kontakt mellom CPU og kjøler har jeg YTTERST liten tro på hvis problemet er konstant.

Napp ut _alt_ unødvendig og prøv.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Jeg har også bygd en pc for en kamerat som fikk det samme problemet. I hans tilfelle var det front USBene som var kortsluttet. Prøv å koble fra absolutt alt du ikke trenger. Kan også være en skrue etc som kortslutter hovedkortet "bakfra"(At det ligger noe mellom HK plate og HK) :hmm:

7803318[/snapback]

 

gjort alt dette, var oppe med hk'et og skjekket etter skruer også. Jeg ringte psdata idag, og han sa bare at de la klart et nytt et til meg, så var det bare å komme tilbake med det gamle, så det ordner seg veldig greit. Takk for svar =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...