Gå til innhold

Sennheiser HD650 vs AKG K701


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på å kjøpe ett av overnevnte. Er AKG verd prisforskjellen? Er det noen her som har prøvd begge og har en preferanse?

 

Jeg hører på all slags musikk (pluss monitoring etter lydopptak), og med de hodetelefonene jeg har nå (AKG K501 og Sony 7506) som begge er litt framover i diskanten blir det slitsomt med rock og slikt.

 

Kilde blir enten ESI Juli@ eller iRiver H120 digitalt til en Lavry DA10 DAC.

 

Jeg har lest diverse erfaringer både her og der, men det finnes begrenset med info om AKG K701 fordi de ikke har vært så lenge på markedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke hørt K701 selv, men den får bra kritikk. Er visst ikke så ulik K501, men det er mer bass.

 

HD650 er bra, men relativt mørk i lyden. Mye god bass.

Denne passer kanskje bedre siden du allerede har en K501?

 

Kildene blir neppe noe problem. Har hørt mye bra om Lavry'en.

 

Du burde definitivt gjøre noen søk på Headfi.com, det er garantert noen som har sammenliknet disse hodetelefonene.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

 

Har gjort noen søk på headfi.org nå. De fleste som har HD650 er fornøyd, og samme gjelder de som har K701. Av de få som har prøvd begge, er det en liten overvekt av AKG-tilhengere.

 

Jeg tror jeg prøver K701 i første omgang, så får jeg heller prøve å bytte senere hvis de ikke lever opp til sitt gode rykte.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde såvidt en K701 i går, og den låter veldig bra.

 

Den er nok mer nøytral, luftig og korrekt enn HD650.

Antakeligvis meget kompetent til monitorering.

Personlig ville jeg nok foretrukket K701 over HD650.

Jeg foretrekker forresten 2005-utgavene av Beyerdynamic DT880 og DT990 over HD650 også.

 

Bare la den kjøre seg godt inn før du lar dommen falle. :-)

Lenke til kommentar

Jeg har fått et par K701 nå, de låter meget meget bra. De kan anbefales allerede, selv om de ikke er "spilt inn". Mange hakk bedre enn K501. De har fått til en ordetlig bassgjengivelse uten at det går på bekostning av oppløsning i de lysere registrene. Og den (litt for) fremtredene diskanten fra 501 er borte, så nå kan jeg høre på rock uten å få vondt i ørene.

 

Nok om det.. nå skal jeg gå og høre på musikk :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...