Gå til innhold

Multinote Compal HEL81


GoBu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

spillytelsen er upåklagelig og HEL80 har etter hvert blitt en referanse i tester på dinside da den har en ganske uslåelig ytelse i forhold til prisen. Den har også matt skjerm, hvilket mange synes er en fordel med tanke på refleksjoner fra lyskilder.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
spillytelsen er upåklagelig og HEL80 har etter hvert blitt en referanse i tester på dinside da den har en ganske uslåelig ytelse i forhold til prisen. Den har også matt skjerm, hvilket mange synes er en fordel med tanke på refleksjoner fra lyskilder.

7790865[/snapback]

 

Den fås med både blank og matt skjerm....

Lenke til kommentar

hvordan er det med kompabilitet på programmer slik som NHC og sånnt.

 

Har en DL75 her som er rimelig vrang. heldigvis så kan man justere volt på cpu men vifta eller skjermkortet kan man ikke gjøre en dritt med.

får å få den stillest mulig så er man tvunget til batteridrift da skjermkortet ikke klokker ned med kabel i og man heller ikke kan endre på dette med noen andre programmer...

 

Men noen som vet åssen slike ting er med HEL81?

Lenke til kommentar

Compal produserer også for Toshiba m.fl.

En sammeligning:

- Toshiba har integrert innovasjoner som væskebestandig tastatur og 3g-harddisk beskyttelse(enkelte modeller).

- Toshiba har meget gode høyttalere i Sattelite A100 serien m.fl.(Herman Kardon).

- Standard garanti 2 år(herunder intern.garanti), enkelte modeller 3 år, kan kjøpes rimelig garanti utvidelse fra 2 til 4 år.

- Har gode erfaringer med ytet service når det gjelder Toshiba(satt ut egentlig av Toshiba til sertifiserte underleverandører men funker bra).

- Høy varmeutvikling hos Toshiba Sattelite A100 med ATI1400 grafikkort men ikke så ille med mindre kraftige grafikkort(7300)

- Stillegående med Toshiba Sattelite A100

- Batteri med 9v. som følger som standard med Compal HEL80 serien er imidlertid bedre enn standardbatteri som følger med Toshiba modeller i Sattelite A100 serien.

- Maks antall pikselfeil tillatt av Toshiba er 4. Vet ikke om Compal er bedre enn Toshiba på dette, kan godt hende.

- Tester tyder på at Compal HEL80 har bedre byggekvalitet enn Toshiba modeller i Sattelite A100 serien.

- Antar at Compal ikke har like bra garantidekning og service.

- Åssen stiller det seg mhp støy og varmeutvikling?

- Når det gjelder kvalitet, er Compal ISO-sertifisert? Har ellers inntrykk av at det er god kvalitet i HEL80 serien.

(jf http://www.toshiba.co.uk/computers/tosee/g...l/iso9000.html)

- Ellers har HEL80 serien fenomenale spesifikasjoner ift prisen

 

Når det gjelder viftestyring kom jeg bort til et program som gjør sussen for Toshiba modeller(kan hende at det kan brukes også med enkelte Compal modeller tatt i betraktning at Compal er underleverandør til toshiba):

http://chrfalch.blogspot.com/2006/04/fanbr...ll-utility.html

Endret av hwarangdo
Lenke til kommentar
Tror jeg går for  HEL81i

Virker som man får mer for pengene der:) 

Men er det stor forsjell på  INTEL CORE 2 DUO T5600 1.83GHZ FSB667 2MB CACHE og

INTEL CORE 2 DUO T7200 2.0GHZ FSB667 4MB CACHE?

Og vil jeg merke stor forskjell om jeg oggraderer til 2gb minne?

7794134[/snapback]

CPU: liten forskjell, men ang minne ville jeg helt klart gått for 2 gb istedet for 1 gb, har mye å si for ytelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...