Gå til innhold

Logitech X-540 5.1 eller Z-4 2.1?


Anbefalte innlegg

Har sett meg ut disse to:

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=54534 - X-540

https://prisguiden.no/product.php?productId=36597 - Z-4

 

Burde jeg kjøpe billig 5.1 eller heller bruke pengene på et skikkelig 2.1? Har ikke lyst til å bruke mer enn det der på lyd, men jeg kan gå litt høyere. Har sett litt på Z-2300, og selv om den har fått veldig god omtale syns jeg 1200 -, er litt mye å bruke på lyd.

 

Hva syns dere? Er selvfølgelig åpen for andre forslag også.

Endret av toygard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1200,- er ikke mye å bruke på lyd.

 

Jeg har planer om å sette opp surround til ca 10 000 til bruk med dataen til høsten, og syns ikke det er mye.

 

Vil anbefale deg å skrape sammen litt mer og kjøpe et par hifi-høyttalere og en grei forsterker, det blir bedre enn det noe PC-anlegg vil bli.

 

For eksempel denne forsterkeren: Cambridge Azur 340A

 

og disse høyttalerne: Cerwin Vega Ve-5M, det er Cerwin Vega, men har mye finere lyd enn et PC-anlegg uansett. Du kan også vurdere DALI

hvis du er ute etter mer finlyd.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Takk for forslaget, men ut i fra posten min forstår du vel kanskje at det blir uaktuelt for meg. 1200,- er det høyeste jeg går men jeg tviler på at jeg kommer til å bruke "så mye". Jeg vil bare ha et greit anlegg som gir mye for pengene og er bedre enn det 10 år gamle jeg har nå.

 

Virker som du kan litt om lyd, så kan du svare på hovedspørsmålet? Hva ville du valgt av X-540 og Z-4?

Endret av toygard
Lenke til kommentar

Bestem deg først og fremst for om du ønsker Suround eller ikke.

 

Jag hadde før Logitech Z-3, kjøpte X-530 like etter jul. Ønsket suround uten å bruke så mye penger. Studentlivet er en bitch.

Mange vil kalle det en nedgradering når det gjelder lydkvalitet, men jeg er sterkt uenig i det.

 

Sub'en er riktignok mindre og trykker ikke så mye. Men den er samtidig mye mer balansert. Jeg er ikke så fan av altfor mye bass heller, så jeg kjører sub'en på lav effekt uansett.

 

Bruker anlegget i en liten stue, og jeg syns det er tilstrekkelig bra. Ikke bare bedre filmopplevelse enn med Z-3, men anlegget er bedre til musikk imo.

 

Ble veldig overasket over hvor bra det var. Var ganske skeptisk, tross gode resultater i tester.

 

Men Z-4 har nok blitt oppgradert i forhold til Z-3

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...