Gå til innhold

Lim som ikke leder strøm?


Anbefalte innlegg

Jeg har knekt en ide-pin på hd'n min og tenkte jeg skulle lime den på igjen. Men det er jo veldig smått med plass rundt disse "pinnene" så jeg tenkte det kunne være best å lime den på istedet for å lodde, jeg er ikke så stødig på lodding! Men det blir nok kontakt mellom 3 pin's når jeg limer så jeg lurer på om noen vet om en lim-type som ikke leder strøm og som egner seg til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke Araldit. Men det hjelper jo ikke å lime på en slik pinne (det er vel en kontaktpinne du mener?) En ting ar et du aldri får det til uten å ødelegge kontakten, det andre er at en pinne skal jo lede strøm. Og det er meget vanskelig (umulig) å få loddet inn en ny pinne.

Hvis du er heldig så er pinnen ikke i bruk. Hvis HDen ikke virker nå så er den pinnen i bruk. Da må du bytte hele kontakten (klipp den i stykker og lodd ut pinne for pinne), eller lodde på en juksekobling (men da blir det ikke mulig å ta ut kabelen). Uansett vanskelig for en som ikke kan lodde.

Lenke til kommentar

Det gikk som en drøm det...

Loddet fast en liten stump av de små ledningene som er inni telefonkabler på den ødelagte pin'en og limte den fast på kontakten. Ledningstumpen er så tynn at jeg bare stikker den inn i hullet hvor den ødelagte pin'en skal være på ide-kabelen og fester kabelen på hd'n. Og det fungerer faktisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...