Gå til innhold

Billig GameCube-kontroll til bruk med Wii?


Pricks

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kjøpe meg noen GameCube-spill for spilling på Wii, og da trenger jeg selvsagt en GC-kontroller.

 

Men Wavebird er dyr og har ikke rumble, og standardkontrolleren... vel, jeg mistenker at jeg kan gjøre bedre.

 

Finnes det billigere alternativer til disse kontrollerne som likevel fungerer fint? Er det noen som både er wireless og har rumble? Jeg vil si at rumble kanskje er viktigere for meg enn at det er wireless.

 

Men finnes det trejdepartskontrolleren som kan anbefales?

 

Hva med denne fra Logic3 eller denne fra "Mad Katz"

 

Et lite spørsmål litt på siden: Man trenger ikke GameCube-minnekort for Wii, gjør man vel? Savegames kan vel lagres direkte på Flash-minnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri vært noen stor fan av 3.parts kontrollere, eller 3.parts tilbehør generelt.

Har hatt 3.parts minnekort til både N64 og GC, og de har begge sviktet før eller siden.

 

Tror du burde gå for en original GC kontroller, bra kvalitet og de er ikke så veldig dyre.

 

Du må nok dessverre ha GC minnekort for å kunne lagre gamesaves på Wiien.

Lenke til kommentar

Har smertelig erfart at skal du først gå for 3dje parts kontroll til en konsoll er Logitech den eneste som holder vann. Etter 2 dødkjøpte PS2 kontrollere, trådløs, som var fra 3dje parts utviklere jeg ikke husker navnet på, investerte jeg i en Logitech og den har fungert helt utmerket den.

Lenke til kommentar

NB: enkelte uorginale gamecubecontrollere fungerer ikke i virtual arcade. Kjøpte meg en billig kontroller, som faktisk het "gamecube controller for wii" var makan til en annen fra samme produsent, men hvit. Men denne fungerte ikke i virtual arcade, dog den fungerte i gamecube mode. Bytta den og kjøpte en orginal kontroll, ikke bare funket den orginale feilfritt i vc og gc-mode, men den var mye mere ergonomisk og behagelig å bruke også, angrer ikke ett fnugg.

Lenke til kommentar
Jobber på Clas, og den vi har der virker helt greit. Ingen returer på dem iallfall ;-)

Denne?

 

Hva med dette minnekortet da, holder det mål? Hvor mange savegames er det plass til på et på 16 MB?

 

Har selv den trådløse fra Mad Catz, og er knall fornøyd :-)

7777898[/snapback]

Hmm :) Har den rumble?

 

Har kjøpt meg to stk originale GC kontrollere nå. Den ene var brukt og den andre kjøpte jeg ny på Spaceworld for 299,- De originale kontrollene er hvertfall DRITDIGG å spille med. Wii for the world!

7778164[/snapback]

Har de original GC-kontroller på SpaceWorld altså? Fant ikke på spaceworld.no...

Lenke til kommentar
Men hvordan er kvaliteten, fAight? :)

 

Noen som har egne erfaringer med tredjepartskontrollere?

7777661[/snapback]

Logic3kontrollen, hvis det er samme som jeg hadde, er helt håpløs. Nøyaktigheten på spakene er ikke god nok(Noe som egentlig bare merkes i Super Monkey Ball), kontrollen er altfor lett, føles ut som billig plastikkskvip, ligger dårlig i hånden, og den går fort i stykker. Styr unna.

 

Har ikke prøvd den andre du linket til. Alltid tenkt å kjøpe en annen Mad Catz kontroll for FPSspill, men kom meg aldri så langt.

 

De originale kontrollene til Nintendo er veldig gode. Mine kontrollere har blitt kastet i veggen med full kraft av folk som ble for engasjert i Monkey Ball, men alle fungerer ypperlig etter mange års bruk. Eneste er at de analoge skuldertriggerne kan henge seg opp etterhvert, men det har mer oppsamling av skitt å gjøre, og kan lett fikses.

 

Hva med dette minnekortet da, holder det mål? Hvor mange savegames er det plass til på et på 16 MB?

Hadde ett annet 3.parts minnekort som slettet seg selv med jevne mellomrom. Utrolig nedsig.

 

16 Mb er nok til mer enn en del spill, men noen spill (Animal Crossing, Beyond Good & Evil) tar latterlig mye plass.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...