Gå til innhold

Nytt kabinett,Dell hovedkort..Forskjellig fra atx?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallo!

Ble forleden veldig lysten på et nytt kabinett...Og tenke meg ut dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326310

Hvis du titter på linken, ser du at hovedkortene som er støttet er ATX, BTX, microATX, Mini-ITX, picoBTX, microBTX.

og problemet er...jeg har en dell pc!(Dell Dimension XPS Gen 5). Vet noen hva slags type hk det sitter i denne pcen? Dell er nokså sære, så jeg har en liten mistanke om at det er en annen type enn ATX... :roll:

Før jeg fikk denne pcen, hadde jeg en dell dim 3000 som jeg byttet kabinett på. Der passet ikke skruehullene i hovedkortplata, så jeg måtte sette inn muttere under(også solgte jeg pcen videre :p ).¨

Så derfor, før jeg kjøper et svindyrt kabinett, vil jeg gjerne få vite hva slags hovekort som er støttet... :thumbup:

Endret av Emilthakid
Videoannonse
Annonse
Skrevet

i verste fall så skaffer du deg et nytt hovedkort, i utgangspunktet så er det et atx hovedkort det dell, muligens micro-atx utenom det så har dette kabinettet alle hull det er å få i gata.

Skrevet

njæ, vil ikke si meg helt enig. Hvorfor var det slik at min forrige dell pc ikke passet skruehullene på hovekortplata da? (kabinettet hadde støtte for atx og m-atx)

Skrevet (endret)

Det er nok ATX så bare å kjøpe nytt kabinett det..

Edit: kan jo ringe dell og spørre da..

Endret av crimar
Skrevet

Er ikke sikker på hvordan det er nå, men før hadde dell en del ikke-standard størrelser på sine hovedkort. Men det kommer en del an på modell. Optiplex tror jeg er større sjangs for problemer med enn XPS for eksempel.

Skrevet

Joa, men det er ikke like kult når det står dell overalt på det.. :thumbdown:

Men uansett, litt ot, men hva vil skje hvis jeg bytter hovedkort? Er det plug and play eller er det mer vrient enn som så?

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...