The_Lozer Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 hei jeg lurer på hvordan man kan "låse" en input eksempel <input type="text" name="test" value="dette skal låses"> når jeg mener låse så mener jeg altså at den ikke skal kunne endres av brukeren selv
Anders Moen Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 (endret) Ganske enkelt: <input class="border" type="text" disabled onFocus="if (this.disabled) this.blur()" value="Vennlig hilsen Anders""" /> Nå tok jeg bare koden fra en side jeg så tidligere i dag, så håper den fungerer. Edit; testet den selv og den fungerer Endret 21. januar 2007 av Andy-Pandy
Vindstille Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 hei jeg lurer på hvordan man kan "låse" en input eksempel <input type="text" name="test" value="dette skal låses"> når jeg mener låse så mener jeg altså at den ikke skal kunne endres av brukeren selv 7771704[/snapback] Hvorfor skal du ha det egentlig? Vis du skal overføre noen innstillinger kan du bruke type="hidden"
The_Lozer Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Skrevet 21. januar 2007 Ganske enkelt: <input class="border" type="text" disabled onFocus="if (this.disabled) this.blur()" value="Vennlig hilsen Anders""" /> Nå tok jeg bare koden fra en side jeg så tidligere i dag, så håper den fungerer. Edit; testet den selv og den fungerer 7771762[/snapback] trengte bare disabled
Anders Moen Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 Ganske enkelt: <input class="border" type="text" disabled onFocus="if (this.disabled) this.blur()" value="Vennlig hilsen Anders""" /> Nå tok jeg bare koden fra en side jeg så tidligere i dag, så håper den fungerer. Edit; testet den selv og den fungerer 7771762[/snapback] trengte bare disabled 7771791[/snapback] Ah, okay. Men som jeg sa, bare tok den fra en anna side jeg var på i dag
Runar Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 Ganske enkelt: <input class="border" type="text" disabled onFocus="if (this.disabled) this.blur()" value="Vennlig hilsen Anders""" /> Nå tok jeg bare koden fra en side jeg så tidligere i dag, så håper den fungerer. Edit; testet den selv og den fungerer 7771762[/snapback] Blir vel som The_Lozer sa: <input type="text" name="test" value="dette skal låses" disabled="disabled" />
Ståle Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 <input type="text" name="test" value="dette skal låses" readonly="readonly" /> virker også sånn at folk kan kopiere fra feltet, men ikke endre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå